[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Tanssi kuntoilumuotona [Tanssilajit] (Jerryjee 2008-03-25 13:52)

Tanssi kuntoilumuotona - kevyttä kamaa

Kesäheinä
2008-03-25 20:32

En ole tosiaankaan liikuntaekspertti, mutta omakohtaista kokemusta on. Naisena, joka joutui ison osan tanssi-illasta seisomaan tai istumaan hakurivissä, ei tanssi palvellut minua ollenkaan fyysisen kunnon ylläpitäjänä, puhumattakaan kunnon kehittämisestä. Nainen kun ei voi vaikuttaa oman tanssinsa määrään kuin rajoitetusti naistentunnilla, eikä lainkaan sen intensiteettiin - mieshän määrää viennillään tanssin kuormittavuuden.

Koska aika on minulle jatkuvasti niukka resurssi, mutta haluan silti pysyä hyvässä kunnossa, olen lähes lopettanut tansseissa käymisen. Sen sijaan harrastan sellaista liikuntaa, jossa itse voin päättää harjoitusten keston ja tehon. Eikä tarvitse edes valvoa yömyöhään, mikä näin illantorkulle on pelkkää plussaa. Juoksulenkin voi tehdä vaikka aamuvarhaisella, kun taas tanssit ovat lähes poikkeuksetta illalla ja alkuyöstä.

Tansseissa käymättömyyteni on muuten johtanut myös siihen, että tanssihaluisia miehiä riittää näillä seuduilla paremmin niille naisille, jotka jaksavat illasta toiseen tyrkkyrivissä oleilla. Olen siis pieneltä osaltani parantanut heidän elämänsä laatua ja voin tuntea itseni suorastaan hyväntekijäksi :-)

Terveisiä silti kaikille virtuaali- ja IRL-tutuille. Tanssi on hieno harraste, mutta naisena se vaatisi sellaista panostusta, jota en halua enää tehdä. Panos/tuotos -suhde on parempi muissa lajeissa.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]