[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Lavatanssialkeiskurssin jatko-osa su 2.3. Foxin alkeet ja valssin, jenkan jatkoa [Tanssilajit] (Mikko 2008-03-05 23:21)

Lavatanssialkeiskurssin jatko-osa/miehinen ylpeys

Kaks Vasenta Jalkaa
2008-03-08 16:17

Jos esimerkiksi tutkintoa olisit suorittamassa tai kilpaillaksesi minkä tahansa toiminnan alalla, sanoisin, että myöhässä olet. Kun taidat olla jo miehen iässäkin. Sama asia esimerkiksi soitonopiskelussa: "Frustroivalle taitotasolle" pääseminen on musiikillisella alalla mahdollista kovalla työllä ja kohtuullisessa ajassa, mutta siitä pitemmälle eteneminen vaatii varhaisen aloituksen ja jonkun verran luontaisia taipumuksia.

Ne, jotka kehuvat vielä 70-vuotiaina päässeensä pika-pikaa "läpi harmaan kiven-asenteella" korkeaan taitotasoon, ovat sitten vain lahjakkaita, tai sitten aikaisemmin salaharjoitelleita. Näitä viimemainittuja on yllättävän paljon. Tuo on yksi keino ylentää itseänsä muihin nähden, "...enhän minä paljon ole harjoitellut, aloitin vasta vähän aikaa sitten ihan totta en oo koskaan ennen..."

Minä ainakin menetin vähäisen tanssitaitoni nuorena miehenä alkeis- ja jatkokurssilla; Osasin nimittäin jo poikasena viilettää jenkkaa niin että tuuli korvissa suhisi, ja osasin - en vaan tiedä miten - valssitkin pyörittää vasemmalle ja oikealle, mutta sitten tuli aikuisena kurssilla tops. Olin oppinut vanhemmilta sukulaisilta, yhdenkin kerran muistan, että hytkyttiin hetken aikaa paikallaan ja katottiin mallia, ja sitten mentiin jo hurjasti, eikä hommassa ollut mitään epäselvyyttä.

Sekosin kursseilla täysin tangon ideasta ja humppa tuntui vastenmielisesltä loikkimiselta. Valssia mentiin eestaas tähtikuviossa, en nähnyt siinäkään mitään ideaa.

Valitsin tanssimattomuuden, sillä liikunnallisia houkutuksia on niin paljon muitakin, mitääön muuta motiivia ei enää ole tanssimiseen, eikä sisäliikunta ole koskaan oikein kiinnostanut. Ulos ja metsään tukkia kankeamaan, siitä se riemu lähtee.

-Kaks Vasenta Jalkaa-

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]