[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Clave? [Musiikki] (Tomy 2008-02-25 23:53)

Erilaisia clave-ahdistuksia

Pia M
2008-03-04 11:26

Ahdistus nro 1: kun ensimmäistä kertaa kuulin sellaisesta asiasta kuin clave, iski ahdistus. Mikä se on ja miten se vaikuttaa tanssiin. Tulisiko claveen pyrkiä tanssimaan? Yritin hulluna kuunnella salsan ja cha chan ja rumban ja vaikka minkä muunkin clavea, yleensä epäonnistuen, ja kokien että tanssin väärin kun en clavea kuule. Kunnes minulle selvisi, että claven llöytäminen tukee sen Ison Ykkösen löytämistä, mutta sen olin jo löytänyt ajat sitten, ja muutoin tanssi saa kulkea ihan tottumiani latuja myöden. Jos siis en satu tanssimaan esim. son montunoa.

Ahdistukseni katosi.

Ahdistus nro 2: taannoin Joensuun tanssiviikolla oli Dancebic-ohjaajaoppilailla mahdollisuus tutustua syntyperäisen opettajan ohjaamana kuubalaiseen soniin. Siis siihen, missä clavella on merkitystä. Ensimmäinen ahdistuja oli tämä syntyperäinen opettaja, kun hän huomasi että oppilaskunta ei sitä himputin clavea kuullut, saati ymmärtänyt että miten sen pitäisi tanssiin vaikuttaa. Sen jälkeen alkoivat oppilaatkin ahdistua.

Totesin, että ei minun tarvitsekaan sonia oppia :-) - opettajan mielenterveydestä tuon tunnin jälkeen ei ole tietoa.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]