Pe 15.2.08 Järvenpään tanssikeskus: Avec & Sasha Helmikallio [Tanssipaikat] (Mikko 2008-02-16 7:40)
Kadonnutta, liekö koskaan löytynyttäkään, tangon taikaa olin hamuamassa eilen siellä. Vaikka lukuisat daamit, joita tulin tanssittaneeksi, olivat kuka parasta itseään antamassa, kuka sitä tavoitellen, tunsin itseni epäonnistuneeksi, sillä hurmio-tilaa en onnistunut kokemaan.
En siltikään, vaikka yhtäältä pinnistin Sinisen huvimajan soidessa hermoni äärimmilleen löytääkseni tuon tangon herkkyyden ja toisaalta sen tunteellisen sävyn, jonka olisi pitänyt upota suoraan sydämeeni.
Jos kohta olinkin ladannut itseeni odotuksia illan suhteen pitkin päivää (lomalle lomps), totesin itselleni moneen kertaa missä on minun tangon intohimo, missä on sen viha ja raivo?. Ei niin missään. Ehkä tämä pinnistäminen on minun estoni. Ei pitäisi yrittää, vaan antautua kuin aamuinen meri aamunkajon purppuranpunaiseen suudelmaan.
Kun taas J. Karjalaisen herkän slowarin Telepatian ollessa vuorossa, jonkinlainen sinihämyinen tunnelma syntyi kuin itsestään, syttyi mielessäni loistoon kuin tulikärpänen pimeässä yössä. Siinä en yrittänyt nimeksikään.
Asiaa myös edesauttoi tuon biisin aistivoimaiset sanat: Mistä muistin sinut nyt / niin monen vuoden jälkeen / Käsivoiteesi tuoksun / kai tunsin jostain leijailleen / Vai tapahtuiko kenties jotain /elämää suurempaa.
Jatkan etsimistä (ehkä jo tänään).