Rumban aaaaah -askellus [Tanssilajit] (Trickster 2008-02-12 9:41)
Minusta cha cha:ssa on outoa väittää että välirytmiin tanssiminen olisi helpompaa, kun musiikin iskut selvästi tukevat chasseen tekemistä 4&1 -kohtaan.
Rumbassa tilanne on siinä mielessä toisenlainen, että suomalaiseen tanssimusiikkiin tottuneelle askeleen ottaminen ykköselle voi tuntua paljon helpommalta kuin muut vaihtoehdot. Silti "kilpa"rytmityksen oppiminen on varmasti ihan yhtä mahdollista kuin cha cha:nkin etenkin jos se alusta asti opetellaan niin.
En itse ole vahvasti mitään mieltä rumban rytmitysten paremmuudesta, mutta luulen että seuraavan kerran kun tulee tilaisuus opettaa alkeita opettaisin kilparytmityksellä ja kertoisin niistä muistakin.
Pitkään toisenlaisella rytmityksellä tanssineet saavat minun mielestäni valita itse rytmin, mutta jatkokursseillakin on minun mielestäni hyvä ihan yleissivistyksen vuoksi kokeilla ne muutkin rytmitykset jotta ainakin tietää että vieras tanssipari on voinut tottua johonkin niistä toisista... ja jotta ei sitten ensimmäiseksi kerro toiselle että hän tanssii VÄÄRIN jos juuri on opetellut just sen rytmin.