15 - 8,5 - 558 [Tanssipaikat] (Johan Tokes 2008-02-10 16:05)
:):):)
Yksi kootettavista kimppapaloista olin minä, ja lyhyesti voin todeta, että reissun jälkeen olo oli väsynyt mutta onnellinen!
Tämä oli elämäni kolmas kerta kun olin Viihtarissa tanssimassa. Ja tuskin viimeinen! Hei, kamu, kun lähdet Viihtariin - ottaisitko minutkin mukaan? :):):):):)
Ihan ensimmäisestä reissusta on jo tosi monta vuotta, 10, luulisin.. Toiseksi viimeinen oli kesän loppupuolella, ja hauskaa riitti, mutta tämä viime kerta se vasta jotain oli!
Muutaman tunnin ajan Mr. Tokesin auton renkaiden ja valtakunnan teiden suhde oli kuuma ja kostea, sillä matkan aikana satoi yleinen kemiallinen yhdiste sen erilaisissa muodoissa. Nastat lauloi asfaltille omaa serenaadinsa, valo hyväili tietä välillä iskien silmää vasemmalle ja oikealle. Kuitenkin Metsähallituksen viehätysvoima ei tähän autoon tehoa vaikka silmäpeliä siinä oli :))) Onneks autossa on katto ja sisällä olevat säästyivät kastumisesta (paitsi että taukoaikana joku päätti vähän eksyttää meitä ja sai kengilleen hieman vety-happi-yhdistettä sen kosteimmassa muodossa) :))) onneks ei pahasti. Tunnelma oli iloisen vitsikäs ja hilpeä, suunniteltiin kaikenlaista, veikattiin.. Tervehdittiin "rivitalo" joka nähtiin jossain vaiheessa matkaa... :))))
Paikalle saavuttiin hyvissä ajoin, orkesteri vielä lämmitteli ja viritteli, joten hyvin ehdittiin vähän levätäkin matkaltamme. Ja hyvä että levättiin, sillä meno tanssilattialla siinä iltana oli vallan mahtava! Yhden käden sormia riittää laskemaan ne pelit jotka en ollut tanssilattialla, ja nekin oli vain siksi että täytyy joskus nenääkin puuteroida :))) Tanssitaitoa oli edustettu ympäri Suomen valtakuntaa, joten emme olleet ainoat "kaukomatkalaiset", näin paljon tuttuja joita en ollut arvannut näkevänikään! Ihana! Ja tanssia sain niin tuttujen kuin tuntemattomienkin kanssa, niin itsekin hain, ja minuakin haettu... Eräs tumma säihkysilmä sai polvet hyytelöksi niin etten uskaltanut pyytää tuplat vaikka palavasti mieli teki. Mutta useampi peli illan aikana me tanssittiinkin! Polkasta se kaikki alkoi.. Ja - ah! - miten ihanasti meni cha-cha!.. Liian aikaisin vain hän lavalta pois lähti.. Ehkä näen vielä häntä jossain.. Toivon niin.. :):):):):)
Illan esiintyjä, Finlanders, sai tosi iloisen tunnelman soittoillaan, ja muutama meikäläisen lemppari oli ohjelmassa. Varmaan huomaa muutkin, jos mie tykkään jostain kappaleesta enemmän kuin toisesta - ainakin Hän tunnisti.. :):):):):) Toivoin myös kuulevani jotain vanhemmastakin tuotannosta, mutta ehkä joskus.. Tai levyltähän ne voi kuunnella :)
Torkuin haaveillen suurin osa paluumatkaa (ja olihan mulla syitäkin :):):) ) joten hämärästi muistissa mitä kamut ympärilläni puhuivat (vaikka kuulinkin että he puhuu ja nauraa, enhän ihan umpiunessa ollut, torkussa vain) ja missä vaiheessa meillä kuski vaihtui.. Torkun hempeästi painava huntu haihtui vähän ennen kun kotikulmille saavuin. Kuuden hujakoilla aamulla otin hyvä asento ja lähdin keinuvalle matkalle Höyhensaareen suuntaan.
Just kun ehdin nauttia aamukahvini telkkarin seurassa, sain kutsun lähteä Töllille. Finkut oli sielläkin. No minähän hurjapää heti vastasin että "mihin aikaan lähtö?" ja niinhän mun päiväsuunnitelmat meni uusiksi. Mutta ei hätää! Matkaseura oli hauska, ja talven yllätykselliset kelit eivät päässeet pilaamaan meidän matkaamme.
Tämä oli toinen visiittini Töllille, ja totesin, ettei mulla ole enää sinne kauheasti asiaa tulevaisuudessa, vaikka kuka olisi esiintymässä. Onneksi meidän kuski oli niin ihana että pelasti mun iltani - halaukset hänelle! Ja onneksi matkakaverit olivat niin ihania!!! Heidän hymy sai kaikki mörköt karkoitettu lopullisesti. Paluumatkalla tapani mukaan torkun pehmeässä hunnussa olin taas, vaikka on Töllillä iltatanssit ja kotona oltiin "ihmisten aikaan". Mutta kun joku herää töihin ennen Nestorin laulua..
Yksi Finkkujen laulu jäi korviin soimaan, jotain tuttua siinä oli.. :):):) (""Hoy en mi ventana brilla el sol y el corazon se pone triste contemplando la ciudad porque te vas. Como cada noche desperte pensando en ti y en mi reloj todas las horas vi pasar porque te vas. Todas las promesas de mi amor se iran contigo. me olvidaras me olividaras. Junto a la estacion hoy llorare igual que un nino porque te vas..")