PNPtä Revontulessa ja Latosaaressa [Tanssipaikat] (Leila Mäenpää 2008-02-03 14:26)
Nyt olisi enimmät kiireet hetkeksi pois, joten vähän raporttia sekä viikon takaisista Revontulen tapaamistansseista, että eilisistä Latosaaren karkeloista.
Matkaan lähdettiin Hankasalmelle parin muun palstalaisen kanssa varttia vaille kaksi lauantaina viikko sitten. Mökki oli varattu jo hyvissä ajoin ja sinne saapuisi myös kaksi muuta pinssin kantajaa toisista suunnista. Saru tulisi nimittäin Tampereen suunnasta (mutkan kautta suoraan) ja hänen kanssaan oli sovittu kaupassa käynnistä ja ruuan teosta mökillä koko porukalle. Vanhasta kokemuksesta tiesin, että Sarun tarjoilema ruoka tulisi olemaan mitä mainiointa. Saunottiin siis sekä syötiin ja sitten olikin aika lähteä kahvitustilaisuuteen, joka yllättäen alkoikin jo klo. 19. (Asiasta saimme tiedon vasta matkalla Hankasalmelle.) Hyvin kuitenkin kerettiin muokkaamaan naama- ja hiusvärkki siihen mennessä kuntoon, vaikka vähän kiirettä pitikin. Kahvitilaisuus oli mukava ja saimme samalla infoa Isännältä paljon muustakin kuin pinssiin ja palstaan liittyen. Ihania elämänohjeita, joista apua monella elämänalueella, kiitos näistä.
Kahvituksen jälkeen saliin, jossa levyt jo soivatkin ja pääsin heti pyörähtelemään Isännän käsivarsille. PNP alkoi elävän musiikin soitannan yhdeksän pintaan ja arvotuksi ensimmäiseksi parikseni olin saanut Mustanpekan. Liitelimme lattialla sen parin ja sitten naistenriviin jatkoa odottamaan. Ihania yllätyksiä oli luvassa illan aikana. Oli Jyväskylästä vanha tanssituttu paikalla ja sain virkistellä muististani argentiinalaista tangoakin hiukkasen. Nostot olivat Johan Tokesin erikoisalaa ja niinpä minäkin nousin ilmaan muutaman kerran tanssiessamme, vaikka mahdottomalta se ajatuksena kuullostaakin. Ilta oli tanssillisesti ja muutenkin ihanan onnistunut ja lämpimät kiitokset vieläkin tapahtuman järjestämiseen osallistuneille.
Eiliseen iltaan Latosaaressa olin asettanut ilmeisesti liian kovat odotukset kaiken kaikkiaan edellislauantain jälkeen. Mutta niinhän sitä sanotaan, ettei illat ole veljeksiä keskenään. Pekkaniskan Pojat soittivat, niin kuin aina, todella tanssittavaa musiikkia ja toisena oli Tarja Lunnas ja Rosso lauteilla. Mutta vain muutama helmi sieltä löytyi illan aikana tanssillisesti, siis harvinaisen paljon olin "kävelylinjalla". Toki olin jo niin jämähtänyt naistentunnin alkaessa, että pari turhaa kierrosta tehtyäni istuuduin penkkiin ja vietinkin sen siinä sitten loppuun asti. Kiitos muutamalle tutulle, että pelastitte lopuksi illasta sen mitä pelastettavissa oli, (suurin kiitos tietenkin tanssieväs- Sarulle).
Ja niin muuten, uusi bongauskin tuli illan aikana. Tuttu nuorimies oli kirjautunut palstalle, joten tervetuloa vain sinullekin meidän tanssiperheeseen.