[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

NAINEN naistentansseissa [Tanssijat] (H50 2008-01-08 10:23)

NAINEN naistentansseissa

Taika
2008-01-10 14:25

"Hait tanssiin, vaikka olit puoli metriä lyhyempi. Tanssit hyvin, liikuit ketterästi ja seurasit taivaallisesti. Tuoksuit naiselta ja olit pehmoinen nojautuessasi minua vasten. Kätesi tuntuivat luisevilta, olit silti nainen. Ihosi oli ryppyinen ja tukkasi harmaa, mutta silmäsi loistivat nuorekkaina. Kysyin varovasti ikääsi, johon sanoit pilke silmäkulmassa, ettei naisilta tuollaista kysytä, 82.

Palautin sinut tanssittuamme autuaallisesti. Kadehdin ääneen nuorekkuuttasi ja asennettasi; halusin tavoitella samaa. Halattiin ja sanoin, että pidä hymysi, sillä se pukee sinua.

Ja voi pojat sitä palautteen tulvaa, ihan posket menivät punaisiksi...

----------------------------------

Tähän minun piti vastata jo aiemmin, mutta kun tuo aika rientää...

Jotenkin tämä lämmitti syvästi. Kun olin nuori tyttönen, minua tanssitti usein eräs yli 70-vuotias mies. Muistelen nuoruutta ja tuota aikaa lämmöllä. Asuin järven rannalla ja järven toisella puolen oli tanssilava josta musiikki kantautui yli järven. Kuuntelin usein rantakivellä istuen ja aikani kuunneltuani lähdin lavalle. Siitä alkoi tanssiminen joksikin aikaa - keskeytyen , kunnes taas jatkui uudestaan.

Kun muutin kotipaikkakunnaltani pois, en kuullut miehestä pitkään aikaan. Vasta vuosien jälkeen kuulin että tuo mies harrasti tanssia edelleen. Kuulemani mukaan hän kulki tansseissa ystävänsä kanssa, joka oli erittäin huonokuuloinen kuulokojeesta huolimatta (mies hänkin) ja tällä miehellä joka minua tanssitti, oli parkinsonin tauti (oli jo silloin kun minua tanssitti). Hauskaa heillä kuulemma oli! Toinen heistä löysi tyttöystävänkin :) Nyt nuo molemmat miehet ovat jo poissa keskuudestamme. Tanssitaanko siellä missä he ovat? -en tiedä.

Tunnen myös erään 82-83 vuotiaan naisen, joka on ahkera tansseissa kävijä. Viimeksi kun hänet näin, hänellä oli lyhythihainen paitapusero, liehuvahelmainen tanssihame sekä joulunpunaiset, korkeakorkoiset avokkaat. Silmät sädehtivät kuin pienet auringot ja hän nauttii tanssimisesta yli kaiken, sitä on ilo katsella. Kuka tietää, vaikka tanssitit juuri häntä.

Sokerina pohjalla: Äitini, 65-vuotias, meni uutena vuotena kihloihin 76-vuotiaan kanssa, joten kohta varmaan tanssitaan häitä!

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]