[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Taas pientä ajatuksen testausta – Lukeminen sallittu vain sinkuille [Tanssijat] (Gladze 2007-12-29 13:51)

Taas pientä ajatuksen testausta - hoito ja seksuaalisuus

4711
2007-12-30 13:05

Monista eri syistä ihmiset ovat rikkinäisiä eivätkä kykene parisuhteeseen.

Yksi ansa on siinä, että rakkauden osoituksena rupeaa hoitamaan rikkinäistä ihmistä. Lähimmäisenrakkaus ja parisuhderakkaus ovat kaksi eri asiaa.

Seksuaalisuutta ei voi irrottaa rakkaudesta tai parisuhteesta. Mitä nuoremmista ihmisistä on kyse, sitä tärkeämpi seksuaalisuus on elämässä, ennen kaikkea biologisten lakien mukaan. Saimme sitä paitsi lukea ainakin perjantain Aamulehdestä, että joka toinen 60 vuotta täyttänyt suomalainen mies toivoo laadukkampaa seksiä ja enemmän, naisista vain alle kolmannes. Ei se seksuaalisuuden kaari iän myötä romahda!

Olen itse joskus nuorena lopettanut aidon ja merkityksellisen rakkaussuhteen siksi, että koin fyysiset rytmimme aivan erilaisiksi. En olisi kestänyt sitä pitkän päälle. Emme myöskään pystyneet tanssimaan yhdessä.

Aina välillä tapaan itseni pohtimasta, heijastaako yhteentanssimisen onnistuminen myös seksuaalista yhteensopivuutta. Olen kallistumassa vastaamaan myönteisesti(, mikä ei tietenkään tarkoita, että jokaisen miellyttävn tuntuisen tanssipartnerin kansa pitäisi pyrkiä testaamaan).

Onko tanssi yksi hyvä sopivuustestimuoto? Kehtaako kukaan muu kertoa kokemuksistaan?

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]