[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Kärsämäki ja Liekki [Tanssipaikat] (Apollo 2007-12-27 15:06)

Joulun Taika ja Liekki

Sway
2007-12-27 16:26

Pitkä on siitä kun kirjoitin ja hehkuttelin tanssi-illoistani, mutta tämä Joulu on sen arvoinen että haluaisin jakaa sen teidän kanssanne.. :)

Joulussa on tietynlaista taikaa, senhän jo tiedetään. Tiedetään myös senkin, että päivästä kun päivästä tulee ainutlaatuinen ja muista päivistä poikkeava, jos vain annetaan päivälle tilaisuus tulla luoksemme ja tuoda mitä vain ikinä päivä haluaa antaa meille, ottaen vastaan kaikki avoimesti ja ilomielin. Näin oli minun Jouluna tapahtunut. Ei mitenkään räiskyvä, eikä ympärilläni ollut liuta ihmisiä, mutta sisäistä iloa ja lämpöä oli senkin edestä. Joulupäiviin mahtui vähän kaikenlaista. Karaoke, vaatteiden suunnittelu, käsityöt, luistelu, joulukuusen koristelu (ja useampi puu tuli koristeltu), lapsen nauru, makuuelämyksiä, laitteiden käyttötapojen pähkäilyt... Ei pystykään luettelemaan kaikki ne pikku asiat joista mun Joulusta oli tänä vuonna tullut erilainen ja muistoja täynnä. Pienet asiat, mutten yhtään antaisi pois. Joulupäivän teekutsut kynttilöiden valossa ja Välkky-tontun vierailu olivat yksi yllättävimmistä. Ja tämän kaiken sain kokea maailman parhaiden ihmisten ansiosta, kiitoksia mun rakkaille ystäville, jotka ovat mun ainoa perhe. Olen maailman rikkain ihminen, koska maailman parhaat ihmiset ovat mun ystävät – mun perheeni! Joulun aikan kruunasi Tapsan tanssit mun lempipaikassa Tulenliekissä. Alkusuunnitelmieni mukaan en ollut menossa minnekään vaan ajattelin viettää rauhallista kotipäivää, mutta... Siinä edellisenä päivänä Välkky-tontua kun autettiin teekupin ääressä tuli heitetty ilmaan ajatus että lähdetäänkös.. Tuumasta toimeen, Tapanina autoon ja menoksi suuntana yllä mainittu taikapaikka. Toivottavasti oli muillakin yhtä hauskaa kuin mulla oli!

Illan esiintyjänä oli Petri Hervanto. En ollut häntä nähnyt tosi pitkään, missä lienee aina olen ollutkaan. Mitäs voi sanoa... Nautintoa niin silmille kuin korvilleni oli kyllä, jaloistani puhumattakaan.

Ilta oli rikas sekä tanssillisesti että verbaalisellakin tasolla. Näin paljon tuttuja joiden kanssa on aina mukava vaihtaa muutama sananen ja jäädä suusta kiinni vähän pidemmäksikin aikaa. Ja monet ystäväni jäin kaipaamaan.. Halauksia illan aikana oli annettu ja saatu runsain määrin! Heti sisään tullessa näin erään tanssiherran, jonka kanssa tanssiminen on aina mahdottoman hauska ja täynnä iloista naurua. Siinä mentiinkin sambat ja pari seuraavaa peliä välillä todeten "oho.." ja nauru.. Siitähän se hauskuus sitten lähti! Heti perään tunnelmalliset tangot Apollon viennissä, ihan rillit taskuun ja silmät kiinni, vau.. Taisi muuten olla aika tangorikas tuo ilta, kun sain nauttia monet tangot illan aikana, ja jokainen tanssi oli ihana. Porukkaa ei ollut kauhean paljon eikä tungosta nimeksikään, mutta.. Vau mikä laatu! Tanssitaitoa oli edustettu vallan hyvin ja kaukaakin, terveisiä vaan sinne Jyväskylään, Iisalmeen ja Ouluun! Nuo muutama pyörähdys ja taivutukset jotka vievät vain oululaiset.. Ja hauskat ”jalkatemput”.. Niitä olikin vähän ikävöinyt kesästä.. Viihdyttiin sen kaukaa tulleen herran kanssa aika paljonkin lattialla, toivoisin että hän kävis useammin näillä kulmilla sukuloimassa.. Ja terkkuja myös Kuopioon!

Välimusiikki tuli levyiltä, kuten nykyisin aina tulee ellei lavalla ole kaksi esiintyjää. Pidän siitä tyylistä, iloinen ihminen levytiskin takana säväyttää tunnelmaa omanlaatuiseksi, ja koska hän on itse tanssi-ihmisiä, niin osaa valita musiikkikin sen mukaisesti, loistavaa!! Tällä kertaa jossain vaiheessa tuli monta sellaista biisiä joista nousi riemu rintaan, hymy huulille, ja liike malttamattomiin jalkoihini. Tuli siinä myös eräs cha-cha jota kaipasin jo monet vuodet mutten ampumauhallakaan osa sanoa biisin nimeä tai esittäjää. Se vain joskus osui ja upposi sinne syvälle, jäi siihen ja on pienenä valona siellä jossain. Tanssittiinkin sen kappaleen Jumalaisen kanssa, taisi hänkin innostua. Ihanaaaa!!!! Eräät jenkatkin mentiin tuntemattoman herran kanssa, joka hakiessaan mua lattialle kysyi, että kävellen vai hyppien? Totesin että niinkuin herra vie, ja hauskasti mentiinkin! Yritin löytää ko herra naistenhakuaikana mutta.. Nyyh.. En löytänyt.. Näin häntä myöhemmin illan aikana, mutta kun itse olin koko ajan menossa jossain, harmittaa suunnattomasti että tanssit hänen kanssaan jäi vain yhteen peliin. Toivottavasti nähdään joskus hänen kanssa!

Masurkat tosiaankin jäi illalta pois vaikka Lady lupasikin (olin päättänyt pitää huoltotauko just kun kuulin että luvalla masurkat ja oli mainittu hambokin, ja harmitti vietävästi että olen liikkumassa väärään suuntaan), mutta vau mikä polkat sain tanssittu!!! :):):):):)

Tulen liekit tanssivat omaa tanssiaan, nuolien elämää antavien puiden kylkiä, taipuen ja kiertäen.. Maaginen on tuo tulen kauneus. Taianomainen on liekkien tanssi, valloittava yksinkertaisuudessaan. Liekkien tanssi heijastuu tanssijoiden silmissä.. Minun silmissäni.. Ystävini silmissä.. Monikertaisen ilon ja riemun tunnetta antaen ja sielua lämmittäen.. Tämän vuoden Joulu on ollut Taika!!!

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]