[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Åhej vienti ja tytön "vapaus" [Tanssilajit] (Sokkisha 2007-12-04 20:03)

Åhej - viennistä lyhykäisesti

Jussi
2007-12-06 16:37

Tota, tota!

En ole palstan keskusteluihin piiiitkiiiin aikoihin osallistunut, enkä aio tehdä sitä nytkään. Tyhjentävää vastausta ei kukaan jaksa lukea ja tiivistetystä alkaa, juupas/eipäs keskustelu.

En sano että osaisin Å Hej:tä, yritys kylläkin on kova. Harjoitteleminen on aika vaikeeta. Oikeasti ne daamit joiden kanssa voi Å Hejtä tanssia, pystyy laskemaan yhden käden sormilla (siis mun NORMAALISTI tanssitutuista) Ne loput vain luulee osaavansa ja PISTE

Pari kommenttia Å Hej:sta, miten minä olen asiaa sisäistänyt.

Pari väittämää: vienti tapahtuu jarruttamalla ja miehen askelvariointi on välttämätöntä (paitsi niille miehille jotka pystyvät tanssimaan ylävartalosta eri tavalla kuin alavartalosta, siis mulle välttämätön) Ne vartaloviennit on vain yksi osa siitä viennistä.

Mikäli tanssin kiinniolevissa otteissa, on kysymys sitten yhden tai kahdenkäden otteista, ei se Å Hej sieltä oikein esille nouse, ainakaan niin että sen pystyis ulkopuolelta näkemään. Kiinniotteissa 98%:a naisista reakoi vielä siihen vientiin väärin.

Irtiotteissa sen sijaan Å Hej korostuu ja tulee erittäin käyttökelpoiseksi. Silloin astuu myös esiin "tytön vapaus". Kysyit [i]voisiko joku ihan selittää käytännöllisesti mitä tuo "vapaus" ja "mahdollisuus valita" on. [/i] Olet jarruttavalla viennilläsi, vartalolla tehostamalla, vienyt tytölle vasemman käännöksen irtiotteessa. Tyttö voi tämän jälkeen käyttää omaa vapauttaan vaikkapa seuraavasti: Hän kuuli musiikista että vientisi tuli fraasin alkuun, joten hän ei teekkään käännöstä neljällä iskulla, vaan käyttää siihen kahdeksan. (eli fraseeraa).

Tai olet ajautunut fraaserauksesta "pihalle", minkä asian tyttö tietää (kiusallisen usein) ja hän päättää käyttää vasempaan käännökseen tarvittavan ajan niin että käännös loppuu yhtäaikaa fraasin kanssa.

En aijo käydä asista pitempää keskustelua tyyliin juupas/eipäs, jos joku haluaa tarkempia perusteluja niin postia tai hihast kiinni niin demoan mitä tarkoittaa jarruttava vienti tai miksi ne askelvariaatiot on välttämättömiä.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]