Sinitaivas osaa asiansa. [Tanssipaikat] (Jarata 2007-11-25 18:24)
Eivätpä ihmiset tienneet, mitä menettivät, kun jättivät lähtemättä Merisärkälle eilen! Saapuessani pihaan mietin, onko tansseja ollenkaan, kun löysin lähestulkoon oven edestä autopaikan, vaikka tanssitahteja oli jo puolentoista tunnin ajan kuulunut.
Merisärkkä on kyllä kuluneen kesän aikana kokenut tanssijakadon aivan ehdottomasti! Mikähän lienee syynä siihen, ettei sali täyty enää muutamien aikaisempien vuosien tapaan ihmisistä? Liekö yläkerran diskobisneksellä jotain osaa asiaan? Jotkut ovat arvailleet salin ja alakerran baarin väliseen seinäpätkään laitettujen ikkunalasien karkoittaneen tanssijakansan. Tosin tupakointi on siirtynyt ulkoilmoihin..
Nyt jäi oikeasti miesten- ja naistenrivit vain haaveeksi. Joka naiselle olisi liiennyt vaikka kaksikin penkkiä seinustalta ja miehiä sai oikein etsiä toiselta seinustalta. Ihan tanssittomana ei kuitenkaan tarvinut seisoskella, kiitos eräälle ahkeralle tanssittajalle, joka kuitenkin jotenkin salamyhkäisesti hävisi parhaaseen tanssiaikaan! Sen jälkeen täytyi sitten itse harrastaa miehen roolia. :)
Enpä muista milloin olisin viimeksi noin paljon nauttinut musiikin kuuntelusta. Ihan mielelläni istuksinkin välillä penkissä ja katselin taidokasta torvitaiteilua, saksofoni taisi olla soittovuorossa. Ja klarinetti(?)soolon jälkeen innostuin antamaan oikein väliaplodit penkissä myös istuneen naisen kanssa. :)
Toisten menomonot väsyivät ennemmin, toisten myöhemmin, mutta me tytötpä oltiin loppuun asti ja minä sain jopa nauttia bändin rumpalin tanssituksesta! :D Kiitokset sinulle kun mainitsit tyttöjen olevan ilman tanssittajia, ainahan meille komeat kavaljeerit kelpaa! :D
Tanssiorkesteri Sinitaivas ansaitsee ehdottomasti paikkansa viihdyttäjäorkestereiden kärkisijoilla. Näin ensimmäisen kerran perusteella voisin sanoa löytyväni orkesterin keikoilta jatkossakin. Jostain syystä tämän leveyspiirin tanssipaikkojen esiintyjät eivät vain nyt passaa yksiin sen ohjelmiston kanssa, millaisesta minä tykkäisin. :/ Mutta kunhan tässä kuukausi päästään eteenpäin, ollaan jo joulussa, ja siitä ei ole pitkästi kun tulee kevät ja kesä. Ja sitten on alustavissa suunnitelmissa taas päästä etelän tanssipaikkoja koluamaan. Josko siellä sitten sattuisi vaikka parempia tuureja esiintyjien kanssa mitä täällä kotiseudulla. :)