Lista: Kirjoittajien tanssitaustasta (34 vastausta) [Tanssilajit] (Nippo 2007-11-03 16:20)
Lavatanssiurani alkoi liki 40 vuotta sitten, mutta katkojakin on ollut. Liikkeelle lähtö tapahtui Blomqvistin yhden syksyn mittaisen tanssikurssin kautta, ne eväät riittivät sen aikakauden tarpeisiin. Tanssittua tuli lavoilla ja ravintoloissa. Ruotsissa asuessani tutustuin paikalliseen gammeldans- ja polskaperinteeseen, Suomeen palattuani piti olla jotain tuon menetetyn tilalle ja harrastin kansantansseja kolme-neljä vuotta. Sitten oli taukoa, mutta n. 8 vuotta sitten alkoi vanha suola (harrastus) janottaa. Aloin opetella näitä lavatanssin uusia ilmenemismuotoja. Aluksi pari kertaa viikossa kävin kurssilla, mutta vähitellen olen tahtia löysäillyt. Nyt en ole enää joutanut kursseilemaan, on sitä elämässä muutakin. Kilpatanssia ehdin kokeilemaan, mutta pariongelmien ym. syiden tähden jäi siihen F-tason sisäänheittotutkintoon. Vähän samaan tapaan kävi argentiinalaisen tangon kanssa, pitkälti jäänyt ja unohtunut.
Olen tänne joskus laittanut tanssitekniikkajuttua. Siellä ovat vilahdelleet Newtonit ja hitausmomentit, olen TKK:n teknisen fysiikan osastolta oppini saanut, fyysikkotausta on väistämättä mukana minun tavassani analysoida ja kuvata tanssin tekniikkapuolta.