H all o ween - kau hu a ----- W an hal la. Pressalla ihan toisin [Tanssipaikat] (Humppis 2007-11-01 9:35)
Kesäisen ja melkoisen vaisun kokemuksen perusteella eivät odotukset tulevan tanssi-illan suhteen olleet kovinkaan korkealla. Silloin lähinnä tanssittajina toimivat erääseen toiseen keskustan tanssipaikkaan porttikiellon saaneet sedät ja jonkinlaisessa nosteessa olevat pukumiehet.
Kuitenkin päätin uskaltaa uudestaa, kun luvattiin oikein kyyti ja tanssievästys tutulta taholta. Oli oikein mukava huomata, että nuori väki oli nyt runsain mitoin edustettuna ja lavalta tuttuja kasvoja oli muutoinkin liikenteessä.
Olin varustautunut lähinnä istuskeluun ja muutaman kappaleen tanssimiseen, mutta aika nopeasti tanssinmäärä ylitti illan kokonaisarvion ja tuli melkoisen kuuma farkuissa ja pitkähihaisessa.
Tapani mukaan hukkasin taas tavaroitani, mutta onneksi eräs herrasmies löysi kadonneen korvikseni aika nopeasti lavan edustalta. Koru oli kai vauhdissa irtautunut tanssiessa eikä niinkään siinä karhumaisessa rutistuksessa, jolla minua baaritiskillä tervehdittiin.
Ilahduttavaa oli, että Tulisuudelman ahdistelijaongelmia ei Pressassa ollut. Joko syynä oli säädyllinen pukeutuminen tai sitten se, että minut istutettiin kahden tumman ja raamikkaan turvamiehen väliin, jotka vielä oikein miellyttävällä tavalla huolehtivat minun viihdyttämisestä tanssillisesti ja muutoinkin.
Vaikka tarkoitus oli lähteä aikaisin, niin sitten sitä vain varpaat kipeinä paineltiin loppuun saakka, sillä seurauksella että aamuluento jäi väliin ja opiskelijaboksin suihkustakin tuli vain kylmää vettä, kun en tajunnut herätä tarpeeksi ajoissa. Noh, aika pieni hinta tanssi-illasta.