[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Sinitaivas kuuluu jo tanssiorkesterien elittiin [Esiintyjät] (Ami 2007-10-28 13:01)

Sinitaivas kuuluu jo tanssiorkesterien elittiin

Ami
2007-10-28 13:01

Kun neljään viikkoon ei ole päässyt harrastamaan tätä ihanaa liikuntaa, oli ilo ylimmillään, kun vihdoin taas tilaisuus koitti. Sanoin "päässyt", tämä ei kuitenkaan täysin pidä paikkaansa, sillä kyllä vaimoni minua yllytti useamman kerran, sanoen onhan siellä tyttöjä tanssitettavaksi.
Parillani oli nilkasta nivelsiteet revähtäneet lähes 5-viikkoa sitten, suuren koiran taklauksen seurauksena lenkillä ollessaan.
Joten nyt piti ottaa alku taas varovaisemmin.

Taas jälleen monennenko kerran täytyy sanoa, että Sinitaivas on täysin ansainnut SMORK-2007 arvonimen. Se on mieleiseni orkesteri, joka osaa valita parhiten sopivat kappaleet tanssittaviksi. Lisäksi heidän iloinen asenteensa on ihailtavaa. Äänenvoimakuuskin heillä hyvin säädetty.
Nyt he ovat ottaneet tavaksi ilmoittaa etukäteen kaksi seuraavaa soitettamaansa tanssilajia. Tämä antaa mahdollisuuden varautua hetkeen, jolloin kanattaa mennä tankkaukseen.
Etenkin heidän valitsemansa jive-kappaleet + heidän saittamansa tempo ovat sitä, mitä usealta orkesterilta olen jäänyt kaipaamaan.
Toivottavasti tämä linja säilyy heillä jatkossakin.

Olihan Ruusulinnassa toinenkin orkesteri Teuvo Oinas & Tanssikengät.
Teuvo esitteli jälleen uutuuksia omalta levyltään. Ko. kappaleet eivät kuitenkaa mielestäni olleet "Kulkurin saappaat" verrattua tasoa.
Viimeisessä setissä Tanssikengät soitti toisen saban, joka oli siksi nopea, ettei sitä näyttänyt yksikään pari pysyä mukana.
Olikohan Tanssikengillä tarkoitus ajaa tanssijat kotimatkalle, kun he nostivat volymitasoa pari kappaletta ennen viimeisiä valsseja. Minun kohdalle se ainakin onnistui.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]