Palstalla höpöttämisestä [Pulina] (Vinkelis 2007-10-26 3:09)
hmm...
Miksi käyttää palstaa väärin on mielestäni eräänlainen kysymys tässä vaiheessa keskusteluja?
On suunnaton työmäärä arvioida yksi artikkeli toisensa jälkeen roskaksi, jota on tuossa viime päivinä tullut aika runsaasti luettua. En ole ehtinyt nukkumaan vielä ollenkaan... :)
Ainakin itse suvaitsen epämääräistä pulinaa ja sellainen yksittäinen pieni kirjoituksen pätkä on luonnollisesti sille kirjoittajalleen tärkeä, mutta että muutama sana tai yksi kysymys joka on yleensä jotain sisäistä huumoria, joka ei aukea kuin asianomaisille jos heillekään, kun pitää tehdä jatkokysymys.
Mitä tulee esim. uskonnollisiin ja poliittisiin kirjoituksiin, niin ne ovat aikalailla mielipiteitä rankasti jakavia asioita, joilla voi ehkä auttaa lukijan johonkin ajatusleikkiin. Keskusteluksi en niitä soisi kirjoitettavan, tai paremmin sanoen, en soisi siitä keskusteltavan. En lue itseäni kiinnostamattomia tekstejä, mutta en toki sano, etteikö sellaisia aina väliin tule aihealueesta riippumatta, kuten ed. mainituista aiheista.
Mitä tulee filosofisiin teksteihin, niin hieman sama juttu niissäkin on. Soisin kuitenkin kenen tahansa sellaista kirjoittavan, mutta keskusteluna kokoaa luonnollisesti vain sellaisesta kiinnostuneita ihmisiä, kun valtaosa (mututunne) lukijoista ei edes halua ottaa siihen kantaa, vaan saattaa etsiä tanssitietoutta tai jotain muuta itseään kiinnostavaa.
Kuitenkin, kun tanssijat keskustelevat asioita täällä, niin kyllä melkein kaikki liittyy tanssiin ja tanssijoihin ja ihmiset tämän palstan tekevät, vaikka ylläpitäjä on sen luonutkin. Vaikeissa asioissa tai keskusteluissa olisi vain viisasta siirtyä sähköpostikeskusteluun sen sijaan, kuin käyttää siihen palstaa. Niinkuin ohjeissa sanotaankin.
Tansseissa juttelu jää yleensä vähille ja ainakin itse osaan tuoda asiat paljon selvemmin esille kirjoittamalla kuin puhumalla, vaikka muutaman sanan olen oppinutkin jo puhumaan.
Minua ei kuitenkaan loppupeleissä häiritse mitä täällä höpistään, kun asian vierestä joku aina saa jotain ideaa löydettyä. Toisaalta en tiedä yhtään miten palvelimen kuormitustilanne voi.
Luon aina ihmisistä oman mielikuvan kun hänet tapaan. Tuo mielikuva ei synny välttämättä heti. Mutta kirjoitusten suhteen arvioin vain itse tekstejä, siis täällä nettimaailmassa. (en sano, että arvioisin oikeasti tuon arviointinappulan kautta niitä, vaan omassa mielessäni vaan ja jos oikeastikin arvioisin, niin vain ja ainoastaan tekstejä, en kirjoittajia). (Tuleeko muuten piste sulkujen jälkeen vain sisälle? ):)
Jossain vaiheessa kun tai jos ihminenkin tulee tutuksi, saattaa suhde hänen kirjoituksiinsa muuttua. Ja voin sanoa, että minua on jokunen kirjoitus loukannut, olen kuitenkin pystynyt asian hyväksymään. Tietenkin olisin voinut siitä keskustella, mutta en viitsinyt vaivautua.
Palstalla äänestys ei mielestäni toimi yhtään, juuri siksi, että vain pieni osa mahdollisesti äänestäisi. Ja jos ei vastaa tai äänestä jotain, se ei ole mielenosoitusta tarkoittava asia, ei tietenkään. Monia perusteluja siihenkin varmasti löytyy. Ja kuten on monesti todettu, muutama kirjoitus ei välttämättä edusta kovinkaan yleistä näkökantaa asiasta, josta jossain säikeessä kirjoitetaan.
Kun tai jos etsin täältä tietoa, niin toivoisin, että johonkin asiaan voisi luottaa. Siis, että jossain vaiheessa tulisi esille eri asioiden asiantuntijoita, jotta sitä tietoakin saisi hankittua. Ja jokunen kirjoittaja omaakin sellaisia taitoja.
Itse puolestaan en ota kantaa kovinkaan moniin asioihin täällä, koska minulla ei ole niihin mitään annettavaa. Sotkisin vain soppaa entisestään.
Höperöpalstaan voisin ottaa osaa minäkin, mutta kilpailevat keskustelupalstat vain turhaan rasittaisivat ihmisiä, kun pitäisi hypätä siellä ja täällä. Itse en ole edes luonut sellaista kommenttiosiota, juuri siksi ja muutenkin. Sähköposti toimii siihen ihan riittävän hyvin.
Lopuksi vielä sanon, että tämä Tanssinet on tosi nasta mesta ja koetan olla sen arvoinen myös. Kiitos Matille.
Vinkelsi... ja lujaa.