[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Syksyn satoa [Tanssipaikat] (EnvyMe 2007-10-23 21:36)

Syksyn satoa

EnvyMe
2007-10-23 21:36

Pikkuhiljaa alkaa palautumaan syyslomasta. Oli kyllä mukava loma ja se tulikin tarpeeseen, sai vähän lepuuttaa hermojaan ja jättää aivot narikkaan viikon ajaksi. Lomalla tuli herkuteltua gourmet aterioilla ja Suomen parhaimmilla viinereillä. Herkkuruokien vastapainoksi tuli ulkoultuakin ja nuuhkittua raitista ilmaa, sekä treenasin vähän mun hyviä haboja vaikkei ne mitään treeniä enää kaipaisikaan ;) Jos ollaan realisteja, niin tosiasiassa suurimman osan ajasta makasin vain, löhöilin jopa niin paljon että sain makuuhaavoja ylähuuleni sisäpuolelle. Sohvalla, sängyllä ja lattialla makoillessani sain myöskin nauraa niin että kylkiluut vain natisi, kiitos laadukkaalle seuralleni. Mutta ei saa unohtaa lomailuun liittyvää tärkeää etua, nimittäin sitä että tansseissa saa käydä hyvällä omallatunnolla, minä viikonpäivänä tahansa, eikä tarvitse stressata aamuherätyksestä! Kävinkin korkkaamassa erään uuden lavan heti lauantaina.

Olin kuullut paljon kehuja Valtatie kakkosesta ja sen onnistuneista avajaisista, olin myös kuullut että se on ollut joskus aika suosittu tanssipaikka. Olinkin aivan innoissani koko matkan V2:lle, muistan kuinka ajoimme hampurilaispaikan ohitse ja kuskini sanoi että tuolla voitaisiin ehkä käydä yöllä täyttämässä mun suuri maha. Se ehdotus jäikin muhimaan takaraivooni, mutta päällimmäisenä tunteena oli jännitys siitä, millainen ilta olisi tulossa. Tiesin varmaksi että yksi suosikkitanssittajistani olisi tulossa paikalla, olisihan hänellä todella lyhyt matka tanssipaikalle, vain 30km!

Vihdoin saimme auton parkkipaikalle ja ulkona oli ainakin parikymmentä astetta pakkasta, henki höyrysi lämpimässä autossakin ja tuulilasia piti aina vähän väliä käydä raaputtamassa. Jotkut vähäpukeiset innokkaat tanssijat kävivät ennen puolta yhdeksää kiskomassa ovea auki, mutta sisälle ei vielä päästetty. Sitten kello löi puoli yhdeksän eikä vieläkään, siellä ne värjöttelivät ulko-ovella ja järjestyksenvalvoja hääti tanssijat takaisin autoihinsa. Kyllä kesti kauan ennenkuin päästiin sisätiloihin, vasta juuri ennen yhdeksää ovet aukenivat. Liput maksettiin luukulle ja menin käsi ojossa järjestyksenvalvojan luo leimauttamaan itseni, mutten saanut leimaa :(

Paikka oli aivan upea! Suosittelen lämpimästi ihmisiä käymään Valtatie 2:ssa ainoastaan sen paikan takia. Hetken mietin että millä muulla tanssilavalla olisi oma teema sisustuksessa ja mieleeni tuli vain Satulinna ja kuulinkin että näillä lavoilla on sama omistaja. Sisustus lisäsi hyvin viihtyvyyttä ja se oli hauska. Tilat olivat kuin uudet, tanssilattia aika liukas, mutta minun mieleeni, vessat olivat siistit ja tilavat. Ja se valaistus, missään muualla ei ole yhtä täydellistä valaistusta, täysi kymppi sille, sekä vesipisteelle.

Itse tanssi-ilta ei mennyt oikein odotuksieni mukaisesti. Tanssin muutaman tutun kanssa ja nautiskelin hyvien tanssiystävien kanssa tanssimisesta. Koska en jaksanut jumpata naistenrivissä ylös alas siirryin penkeille kuuntelemaan hyvää musiikkia ja ihailemaan sisustusta. Yksi niistä puupenkeistä olikin asetettu hyvin lepoasentoon, tosiasiassa se oli rikki ja natisi.

Koska olin koko illan ajatellut hampurilaisia minulla oli aivan älytön nälkä ja illan jälkeen minua odottikin ihana ateria, jonka jälkeen olin aivan ähkynä!

Viikon makoilun ja ulkoilun jälkeen vuorossa oli perjantaina pinssitapaaminen Kalliojärvellä. Hieman huolestutti se, kuinka siellä pääsisi tanssimaan. Tuttuja kasvoja oli paljon ja muutama nikki sai varmistuksensa. Ilta oli kerrassaan mahtava, hyvin järjestetty ja sai tanssia koko illan.

Lauantain herätys oli aivan liian aikainen minulle ja kurssilla olinkin aivan tööt. Toivon että jotain olisi jäänyt mieleeni. Uusia kuvioita tuli ja vanhoja sai kerrata. Kertausta kaipasinkin, on meinaan päässyt pikkaisen unohtumaan nuo vuoden takaiset kuviot!

Kurssilta suuntana olikin sitten taas kerran sänky ja päivä unet. Nukuinkin pari tuntia ikävästi oman jalkani päällä ja kun heräsin se ei toiminut niinkuin olisin halunnut, bugg-kurssin kertaamisen jälkeen se kuitenkin heräsi takaisin eloon. Virkeänä piti olla, sillä illalla olisi vielä vuorossa Latosaari ja aina niin ihana ja monipuolinen Plogman! Tällä kertaa olin ihmisiksi enkä näyttänyt hänelle kieltä niinkuin kesällä, vaan hymyilin hiljaa hänelle. Pinssiläisiä Latiksessa oli paljon ja heidän kanssaan tuli höpöteltyä ja Päivin kanssa tanssittua. Ilta oli ihan kiva, varsinkin kun loppuillasta pääsi herkuttelemaan rumbilla ja bugeilla sekä kaikenmaailman vinkelöinneillä.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]