Ruusun Varjot [Tanssipaikat] (Aito 2007-10-14 15:36)
Ensimmäinen kerta tänä syksynä Ruusulinnassa, Savolaisella jo toinen kerta. Alunperin matkan piti johtaa Kisarantaan, vaan aavistimme siellä olevan suuren ruuhkan ja suuntasimmekin auton keulan kohti Nurmijärveä. Vielä kun päivällä saimme kuulla että olis suuri mahdollisuus siihen että yksi hyvä ystävämme Naisensa kanssa saattaisi tulla myös, oli päätös tehty. Vaikka Pesäkallio sijaitsee lähellä meitä ja siellä olisi ollut ihan hyvä orkka, halusimme nähdä myös ystäviämme. Meillä kun tanssipaikan valintaan vaikuttaa hyvin usein se, onko siellä myös sosiaalista elämää eikä vain pelkän tanssin vuoksi lähdetä tansseihin.
Heti sisäänpäästyämme sain halittavaksi kaksi mukavaa miestä, olisin voinut jäädä siihen halimissessioon pidemmäksikin aikaa, mutta olin luvannut tarjota Savolaiselle kahvit. Siinä kun kahvit oli nenän eteen saatu, tuli pöytäämme yksi hyvä tuttu ja siinä turistessa menikin vissiin kolmet kipaleet. Vaan kun niin harvoin saadaan tämän tutun kanssa puhua oikein kunnolla asioista niiden oikeilla nimillä, ei maltettu lähteä parketille. No sitten siitä parkettia kuluttamaan. Ekan tunnin aikana tanssin pääosin SP:n kanssa kaksin, vaan sitten vaan rohkeasti riviin. Tai en kyllä mennyt riviin koko iltana, nojailin tuttuun tapaani seinään. Olin siis seinäruusu ;)))) Vaan ilmeisen viehättävä tai sopimaton siihen seinäruusun rooliin, koska niin hyvin pääsin tanssimaan. Muutama yllättäväkin haku tuli ja yksi aivan älyttömän hieno haku. Nimittäin mies tuli takaapäin yllättämään minut, eikä edes kysynyt lähdenkö tanssiin, totesi vain "Tule, mennään tuonne takahuoneeseen" :)))))) Ei ole ikinä vielä tansseissa kukaan toiminut noin suorasukaisesti, harmikseni mies tarkoittikin Riikinkukkosalia :( No ei vaan, tää oli vitsi. Nyt tällä kertaa ehdin sitten tätäkin miestä hakea naistentunnilla, hyvä minä :)))))
Naistentunnilla ehdin yhtä lukuunottamatta hakea kaikki ketä halusinkin. Selkä oikutteli sähköiskumaisesti muutaman kerran sen verran pahaenteisesti, etten uskaltanu mitään kovin nopeita tai hyppelykappaleita lähteä tanssahtelemaan. Naistentunnilla koin sitten aivan ihanan asian: yksi mies haki minua tanssimaan. Juu-u. Hänen Naisensa yritti saada minua ensin hakemaan tätä miestä, mutta kun tuli sellaista ihme ränttätänttää, en halunnut tanssia. Mies sitten päätti itse hakea ja voi kuulkaa, millaista vientiä. Huippu mies täytyy sanoa, kiitos aivan älyttömästi että sain kunnian kompastella ja talloa varpaitasi. Niin rivakkaa ja vauhdikasta oli meno, että välillä kipu selässä oli tähtitaivaallisissa lukemissa, mutta kun oli niin ihanaa ja hauskaa, tsemppasin urheasti. Toivon ettei tanssi kanssasi ollut viimeinen ;D
Varjokuvan musiikki oli jotenkin alakuloista ja jotenkin jäi vähän tyhjä fiilis. Vaikka tykkäänkin heidän soitostaan ja tyylistään kuin hullu puurosta, jäi jotenkin eilen vähän tyhjä olo heidän musiikistaan. Eikä kyllä Anne Mattilan ja Mistralin musiikkikaan ollut kyllä oikein minun makuuni. Annen laulu jotenkin särähti paikoin mun korvaan ja sanojen unohtelu ei kyllä hirveesti plussaa saa. Mutta se että hitaat valssit tuli Annen ollessa lavalla, nosti pisteitä kummasti. Kahdet hitaat valssit sain illan aikana tanssia ja molemmat kulta-Rakas Savolaisen kanssa, joten voitte kuvitella hymyni määrän.
Yksi illan huipuista oli kyllä se kun tämä Ystävämme saapui Naisensa kanssa sinne tanssimaan ja saimme viettää kaksi tosi kivaa hetkeä kahviossa kanssaan. On se sosiaalisuus ja sosiaaliset suhteet kyllä niin iso asia ja niin mieltä piristävä vaikutus on ystävillä, että jo ihan sen takia kannattaa tansseissa käydä.
Ilta päättyi samaan syliin kuin alkoikin, samoihin haleihin, joten mikäs siitä oli lähteä kohti kotia. Ah, ihanaa!!!!! Ihanaa kun on hyviä ystäviä ja Savolaisella hyvä huumorintaju ;) Kotimatkan jaksoin hyvin ajella Savolaisen pitäessä minua hereillä. Välillä keskusteltiin niin syvällisiä että itkukin pääsi pari kertaa, mutta silti turvallisesti kotiin päästiin. Kiitos Kulta seurasta, lukuisista tansseista ja kaikesta siitä mitä elämässä minulle annat.
Tänään onkin Savolaisen vuoro päästä yksin tanssimaan: on juuri matkalla Jäkeen. Minä viettelen koti-iltaa poikani kanssa. Ihanaa vaihteeksi tämäkin :))))