Pitkä sepostus fiilareistani Jäkessä [Tanssipaikat] (Aito 2007-09-24 7:52)
Mitähän minulle on tapahtunut? Silloin kun olin nuori ja nätti jne, sitä tuli mentyä tansseihin vasta yhdeksän maissa ja oltua joka ikinen kerta hamaan tappiin asti, välillä vähän ylikin ;) mutta nykyään sitä mennään jo monesti ennenkuin tanssit on edes alkaneet ja lähdetään ajoissa kotiin nukkumaan. Olen tainnut tulla vanhaksi :( No eipä tuo nyt niin vaarallista, tuntui vaan eilen niin hassulta kun tultiinkin tansseihin vasta kun ne oli jo alkaneet, niin meni jotenkin ihan rytmit sekaisin. Me oltiin nimittäin kutsuttu itse itsemme yhden tuttavapariskunnan kahvipöytään Järvenpäähän ja Savonpoeka siinä kahvien jälkeen niin suu vaahdossa selitti miten joku remontti kannattais joskus tulevaisuudessa tämän isännän tehdä, että huomattiin vasta pari minuuttia ennen neljää, että meidän pitäis jo olla parketilla. No äkkiä pikavauhtia sitten kaahattiin pihaan ja jo toiset kappaleet oli jo menossa kun sisään päästiin. Katsaus lattialle sai minut miettimään että kannattaakohan mun riviin mennäkään, sen verran vähän oli väkeä siinä vaiheessa. No sitten päätin että rohkea rokan syö ja riviin menin. Ja kyllä kannatti.
Heti tuli minua nimittäin hakemaan mies, joka on vähän "nimikaimaa" tuon Savonpoejan kanssa ja vieläpä minun lempparikappaleille, tangoille. On minulla muitakin lemppareita, mutta tango on yksi niistä. Mies kertoi että on menossa tangokurssille tässä jossain vaiheessa, en kyllä voi käsittää moista. Siis mies vie nyt jo kuin enkeli, tekee ihania liikkeitä ja sai minutkin eilen kappaleiden jälkeen aivan polvet notkuen hiippailemaan takaisin riviin. Tarvitseeko sellainen unelmaviejä mitään treeniä????? Eilen asiaa pohdittuani, päädyin tulokseen että ehkä hän tanssittaa muitakin kuin minua joka en tangosta, niinkuin en muistakaan tansseista tuon taivaaallista tiedän, mä menen vain, joten ehkä hän haluaa osata viedä unelmahyvin myös vaativampia naisia kuin minä ;DDD No oli asia niin tai näin, aivan ihanaa oli. Naistenhaulla hain miestä heti kun näin Järvenpään uudesta valotaulusta että tulee tango ja vaikka mies yritti "kosiskella" mua kahville, pysyin tiukkana ja en lähtenyt ;)
Juu valotaulusta mun pitikin kertoa. Järvenpäähän oli tullut valotaulu, missä kerrotaan aina mitä seuraavaksi soitetaan. Harmi vain kun eilen ainakaan se taulu ei ollut käytössä kuin 2 tuntia, mutta sekin jo auttoi asiaa paljon. Oli helpompi hakea ja helpompi seistä rivissä kun tiesi mitä seuraavaksi tulee, kestääkö selkä esim jotain nopeaa. Yllättävän hyvin muuten eilen selkä kesti, vasta 3 tunnin tanssimisen jälkeen se ilmoitti itsestään ja kohta sitten sen jälkeen lähdettiinkin jo kotiin, ettei se ihan halvaannuta minua. Ihmisiä muuten tuli eilen ihan mukavasti sitten loppujen lopulta ja tanssit oli mitä mainioimmat. Minua haettiin (eilenkin) useankin sellaisen miehen osalta jotka hakevat minua harvoin tai yksi ei ole ikinä hakenut minua, vaikka minä kyllä vuosia sitten häntä hain. No hyvää on kannattanut odottaa nämä monta vuotta, odotus palkittiin nyt :) Yritin tosissani saada naistentunnilla haettua näitä miehiä takaisin mutta toisella nt:lla istuin ainakin puoli tuntia koska peräkkäin tuli muistaakseni jotain nopeaa (jiveä tms), jenkkaa ja sambaa. No sitten kun takamukseni ylös siitä penkistä sain, niin eihän noita ko miehiä missään enää näkynyt :( No ensi kerralla sitten. Takuulla!!!!!!
Illan aikana tapahtui sitten yks asia mistä on ihan pakko hehkuttaa. Nimittäin tuli buggaa ja jotenkin se eka kappale oli ihan ylinopea mun taidoille ja selälle ja pyysinkin Armas Savolaista että hän istuis mun kanssa penkissä sen toisen kipaleen. Se olikin huomattavasti hitaampi ja kappaletta ei ollut mennyt kuin ihan hetki, kun ohitsemme liiteli yksi unelmahyvin tanssiva pariskunta, mies on ihan huippuviejä ja Naisensa menee näköjään ihan mitä vaan. Yhtäkkiä tämä mies tarttuu käteeni ja vetää minut parketille tuplabugille. Ei herttinen, minä ehdin saada jo lievän paniikkihäiriön ja vastusteluistani huolimatta huomasin yhtäkkiä että siinä sitä mentiin sellaista mitä ikinä en olis uskonut itseni handlaavan. Minähän olen tunnetusti buggassa aika puujalka (sori Puujalka niccisi väärinkäyttö mutta en keksinyt sopivampaa sanaa), mutta tämä pariskunta oli kai mielessään päättänyt että vastusteluja ei oteta vastaan. Siinä minä sitten hyörin kuin mikäkin, puujalat (sori taas) vain kolisi toisiaan vasten kun menin siinä mielettömän hienossa viennissä tuon kipaleen. Olin onnellisempi kuin aikoihin. Mieletön tunne. SP vitsaili tanssin jälkeen että nyt tiedetään mikä tuo mies on ollut edellisessä elämässä: tuulimyllynhoitaja kun niin hienosti kävi tuo vienti. Ja varsinkin kun toisena vietävänä oli tumpelo ensikertalainen :))))) Siis tuo haku, se että joku arvostaa tanssitaitoani niin korkealle että uskaltaa kanssani tuollaista kokeilla, merkitsee minulle aivan mielettömästi. Siis suurkiitos! Itsetuntoni nousi suosta ainakin metrin, siis selkeesti olen jo pinnan yläpuolella ja jaksoin tuota tanssia hehkuttaa koko illan kotonakin vielä, en olis malttanut käydä nukkumaankaan, kun olin niin onnellinen tuosta hausta ja muutenkin tansseista ja koko viikonlopusta.
Martti Metsäkedon orkesteri (menikö nimi oikein?) soittaa kyllä hyvää ja monipuolista musiikkia. Tosin olen ennenkin "kritisoinut" sitä että orkesteri soittaa joskus "heikkorytmitajuiselle" ihmiselle vähän liian vaikeaa musiikkia, rytmi ikäänkuin hukkuu välillä, mutta nyt minusta oli kuitenkin soitanta selkeesti parempaa ja selkeärytmisempää kuin ed kerralla kun olen keikallaan ollut. Totta tietty sekin, ettei tanssi liian helppoa saa olla. Ja sain mä eilen orkan pojilta useammankin silmän vinkkauksenkin illan aikana, joten silmäpeliäkin miehet osaa pelata :) Vai johtuikohan se kuitenkin siitä että olin innoissani vetänyt Savolaisen vanhat farkut jalkaani kun ne vihdoin mahtui minulle. Pojat tietty nauroivat napaansa että eikö tuokaa tyttöraukka ole tajunnut miten pöljältä se noissa ylipitkissä farkuissansa näyttää ;D No niin tai näin, kivaa oli.
Ilta siis taas mitä mainioin. Koska tiesimme että poikani oli tullut kipeäksi viikonlopun tiimellyksessä, halusin päästä ajoissa pois jotta pystyin vielä tiedustelemaan hänen vointiaan lapsen hereillä ollessa. Ilo olikin kuulla että poika voi ainakin illalla paremmin, nyt on mummin hellässä hoivassa ainakin tämän päivän. Kotimatkalla soitti vielä siskoni ja kertoi lähtevänsä minun kanssani tansseihin Pohojanmaalla, silloin kun on se tanssinet-tapaaminenkin. Ihanaa, pitkästä aikaa siskon kanssa tansseihin, nyt jo jännityksellä odotan, millaista tulee.
Koko viikonlopun anti oli minulle aivan mielettömän hieno ja upea. Kahdet mahtavan hyvät tanssit, paljon uusia tai sellaisia hakijoita jotka harvoin minua hakevat, paljon ihanaa fiilistelyä ja nupustelua Rakkaan kanssa, la-iltana mielettömän hienot synttäripippalot jne. Kaikesta jäi hirmu hyvä mieli, nyt on tällaisella mielellän hyvä aloittaa uusi viikko. Kiitos kaikille jotka osallistuitte tanssinautintojeni saamiseen viikonlopun aikana ja Savolaiselle kiitos kaikesta muustakin :) Kyllä sinä sitten osaat olla ihana!!!!!!!