Paino ja flaksi [Tanssijat] (Maruzella 2007-09-20 10:09)
Päätin alusta lukien pysyä poissa kommentoimasta tätä ketjua, mutta nyt en enää millään malta... On omakohtaista kokemusta tanssista tällä kropalla ja n. 15 kiloa painavampanakin.
Omiin tanssittajiini on alusta lukien kuulunut ihan tikkuja miehiä (jotka ovat siis painaneet lähes puolta vähemmän, no ehkä 3/5) ja selvästi suurempia. Näin on edelleen, enkä voi sanoa että tanssi sujuisi jotenkin helpommin/vaikeammin kummankaan kanssa. Molemmissa löytyy hyviä ja huonoja sekä enemmän tai vähemmän nautinnollisia tanssijoita. Tanssi on tekniikkalaji enemmän kuin mikään massansiirto paikasta a paikkaan b. Tuskin minuakaan on koskaan haettu seksuaalisten fantasioiden vuoksi, vaan hakemiseen on vaikuttanut persoonani ja tanssitettavuuteni. Persoona luo mielestäni hakuihin yksinään jo paljonkin painoarvoa, en tanssi superhyvänmegastaran kanssa jos on täysi mulkero vaikka maksettaisiin.
Eräitäkin kertoja olen kuullut tanssittajiltani, että kanssani on mm. ruuhkassa kiva tanssia, kun olen vietävissä, eikä minua tarvitse pidätellä. Se siis siitä massan pysäyttämisteoriasta..
Omaan tanssimiseeni en ole havainnut kilojen kariutumisen vaikuttavan juuri mitenkään. Kunto on pysynyt lähes samana koko ajan, polkkakin taittuu puuskuttamatta (on aina taittunut) koska on tekniikkalaji. Enemmänkin syke nousee jossain nopeissa kädenalituksissa, mutta eivät tuota minulle suurtakaan ongelmaa. Jalkatekniikka on nopeimmissa esteenä, mutta sitäkin opettelen ja harjoittelen koko ajan lisää.
Kariutuneet kilot eivät varmasti yksinään ole syy lisääntyneeseen hakemiseen vaan suurin syy taitaa olla oman taitotason parantuminen sekä laajempien ympyröiden kiertäminen. Tuttuja on tullut tuplasti, ellei triplasti lisää, tämä taas kertaantuu hakijoiden määränä kun uusilla paikoilla käyn tanssimassa.
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta se että jollakin sitä "massaa" on enemmän, ei tee teoriassa eikä käytännössäkään hänestä automaattisesti "ei tanssitettava/tanssittaja". Kuten alkeissa, voimalla korvataan tekniikan puuttuminen, kyllä vähän isompikin liikkuu pienemmällä viennillä jos tuo on kunnossa.