[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Keinoja tanssikynnyksen madaltamiseksi [Tanssilajit] (Stefanus 2007-08-22 10:47)

Puhetta tanssin tuntumisesta

Dr.
2007-08-28 17:23

Tervehdys

Olen samaa mieltä Hambin kanssa. Myös minulle tanssin merkitys tulee sitä kautta miltä se tuntuu. Etsin tunne-elämyksiä tanssista. Ne riippuvat vuorovaikutuksesta parin kanssa ja se, miltä tanssiminen tuntuu, on osa vuorovaikutusta. Vuorovaikutukseen vaikuttaa ulkonäkö jonkin verran siinä vaiheessa kun sitä kontaktia ensin etsin hakemalla naisia tanssimaan. Siitä eteenpäin ei ulkonäöllä ole merkitystä.

Siitä olen eri mieltä etteikö myös miesten kesken puhuta siitä miltä tanssiminen tuntuu naisten kanssa. Ainakin omassa tanssituttavapiirissä puhumme siitä paljonkin ja huomaamme tuntumat erilaisiksi samoja naisia tanssittaessamme. Sitä kautta löytyy paljon erilaisia mieltymyksiä. Näissä keskustelussa on harvoin seksuaalisuus läsnä.

Toki puhumme naisten ulkonäöstä myös. Turha sitä on väittää, ettei se kiinnostaisi miehiä, niin kuin myös naisia kiinnostaa miesten ulkonäkö. Luulen silti, että se ei ole ykkösasia tanssin harrastajalle.

Tuntemusten kuvaileminen julkisesti vaikkapa täällä voi olla vähän hankalaa. Niistä saattaa moni loukkaantua tai löytää jotain sellaista, mitä kirjoittaja ei ole tarkoittanut. Yleistä tuntumaa voi vähän hehkuttaa. Sitä olen itse aina välillä yrittänyt. Positiivisuus saattaa ärsyttää, kun se voi jonkun mielestä olla siirappia. Toiset kun puolestaan saattavat kirjoittaa tuntumattomuudesta, niin sekin ärsyttää. Näitä esimerkkejä valitettavasti löytyy tanssinetin historiasta.

Tanssia harrastamattomien ihmisten kanssa keskustellessani kyllä kerron siitä miten upealta se yhteinen liike, flirtti ja muu vuorovaikutus voi parhaimmillaan tuntua.

Terveisin Jussi, alias Dr.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]