[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Itse tehdyt linkit palvelimen sisällä - kysymys Matille [Palvelin] (Vesku 2007-08-22 7:48)

Itse tehdyt linkit palvelimen sisällä - kysymys Matille

Vesku
2007-08-22 7:48

Matti kirjoitti artikkelissa Artikkelien talletustapa muutettu --- vaikuttaa itse tehtyihin artikkelilinkkeihin :
Muutos vaikuttaa artikkelien kirjoittamiseen yhdessä tapauksessa: jos artikkelin tekstiosaan halutaan linkki toiseen artikkeliin, riitti viitatun artikkelin osoitteeksi nnnnn.html#t , missä nnnnn on artikkelin numero. Tämä toimii yhä useimpien ajallisesti läheisten artkkkelien välillä, mutta toisinaan on pakko kirjoittaa .../mm/nnnnn.html#t, missä mm on artikkelin numero jaettuna 1024:llä ja alaspäin kokonaisluvuksi pyöristettynä. Jos et tee tällaisia linkkejä, unohda koko juttu.

Palsta uudistuksen jälkeen tuo ohje ei enää toimi tapauksessa, missä tehdään linkki akana-artikkeliin ja viittaava artikkeli arvioidaan jyväksi. Tällöinhän käyttäjä saa linkistä "Not Found" -virheen. Ehkä tuo pitäisi ottaa vinkkinä siitä, ettei kannata linkittää akana-tason artikkeleihin lainkaan.

Jos ennen uudistusta halusin tehdä linkin jonnekin Tanssipalvelimen sisälle, mutta keskustelu palstan ulkopuolle pystyin sen tekemään sen näin:

../../fi/tausta/jenkka.html#muunnelmat
(linkki osoittaa jenkan muunnelmiin). Tuo linkki toimisi edelleen jyvä puolella, mutta ei akana puolella. Jos nyt käyttäisin linkkiä
../../../fi/tausta/jenkka.html#muunnelmat
, linkki toimisi akana puolella, mutta ei jyvä puolella. Mitenköhän tuo linkitys kuuluisi tehdä oikein?

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]