[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Vaatteiden perusteella tanssimaan haku [Varusteet] (Tuulispää 2007-08-17 16:11)

Vaatteiden perusteella tanssimaan haku

Tuulispää
2007-08-17 16:11

Aloin miettiä pukeutumista tanssipaikoilla tuon shortsikirjoituksen perusteella, ja kysymys kuuluukin, että miten pukeutuu se ihanne tanssija, jota mieluiten haet?

Mikä vaatteissa/asusteissa on in, out, must tai pop?

Minkälaisiin yksityiskohtiin kiinnität haettavassa huomiota, jos haet tanssimaan ennestään tuntematonta ihmistä? (Tututhan saavat helpommin anteeksi omituisemmatkin asusteet?)

Entä kengät sitten? Monethan valitsevat kenkien perusteella uusia haettavia? Mitä kengät kertovat tanssijasta?

Humppis 2007-08-17 17:06 =>

Minulle haettavan varustuksessa on tärkeintä keveys ja vapaan liikkumisen mahdollistuminen. Paksut vaatteet ovat out.

Samoja ominaisuuksia yritän ylläpitää omassakin pukeutumisessani.

Esteettisessä katsannossa arvostan avonaisuutta ja turhan piilottelun välttämistä kovasti. Decollete ja mini sekä navanseutu ynnä vyötärö paljaana ovat kova sana.

(Ei kuitenkaan miehillä!)

Kenkien osalta ainoa kriteeri on se, että niillä on helppo tanssia, eikä baunssi vaikeudu pohjamateriaalin tai kannan vuoksi.

Itsekin tanssin jokseenkin maailman rumimmilla tanssilenkkareilla, mutta samanlaiset aioin hankkia tilalle, kun näistä ihan kohta aika jättää.

Kommentit: [Sway]

Mononen 2007-08-17 19:56 =>

Tyylikkyys on A ja O! Tyylikkään vaatetuksen voi nykyisillä materiaaleilla saada myös kesäkuumalle. Miehelle mieluiten liituraitahousut ja kauluspaita (jos sää sallii, myös takki).

Naisen osalta ratkaisevaa on kengät: ensisijaisesti pitää olla tanssikengät, mieluiten korkkarit. Mummot kertoo epäeroottisuudesta, buggiin ja fuskuun voi silti hakea. Punainen tai musta hame tai lattariasu! Ei missään nimessä teepaitaa! Pääsääntö: Nainen tuskin ylipukeutuu tansseihin!

Kommentit: [Sway] [Niinuska]

Joykop 2007-08-17 20:42 =>

Itse haen tuntemattomia etupäässä naaman perusteella, joten vaatteiden vaikutus on marginaalista, mutta kuitenkin olemassaolevaa.

Parhaiten minuun taitavat tehota kesämekot varsinkin, jos kantajalla on tyttömäinen olemus olematta kuitenkaan liian nuori. Sillä vaikka itse olenkin vielä vähän alle 30v, en yleensä ole kokenut tanssimista ihan teinien kanssa kovinkaan palkitsevana kummallekaan osapuolelle.

Negatiivisen vaikutuksen aikaansaavat tiukat hameet, mikä tuskin on kenellekään yllätys.

Kenkien vaikutus on minimaalista, en koskaan katso niitä.

Janne

Aitomies 2007-08-17 22:33 =>

Minulle ei pukeutuminen ole tärkeä hakuun vaikuttava tekijä. Minäkin omaan maun - erotan tyylikkyyden niin pukeutumisen kuin tanssin suhteen.
Vieroksun kyllä käsilaukun kantajia - este se ei ole hakemiselle - jos muut asiat ovat kohdallaan.
Tupakan haju vaatetuksessa tai hiuksissa on pahempi este kuin puhtaan hien tuoksu.
Myös sen vaatetuksen alla olevat muut "tekijät" ovat ratkaisevia. Silmäni lukevat nopeasti siellä olevat "haitat", jotka kertovat kantajastaan enemmän kuin vaatetus. Nyt tarkoitan niitä asioita jotka ovat omien valintojen "vahinkoja" - itse aiheutettua. Oletankin, että monet niitä liituraitapukuja ja kauluspaitoja miehille tahtovat kuulunevat siihen ryhmään (jota en tahdo loukata). He voivat kyllä antaa rukkaset aivan surutta, sillä siten en tule pukeutumaan 101% varmuudella. Hakuni tärkein kriteeri on se, että olen arvioinut haettavani olevan sellainen, jonka uskon osaavan seurata minua ( vientiä joka ei noudata tarkkaa kouluaskellusta ).

Omalta osaltani: Vartaloni pidän niin hyvin kunnossa kuin mahdollista - eli uskallan kulkea myös shortseissa ja hihattomassa paidassa - mennä jopa tanssimaan siten. Jos olen shortseissa, käytän tummia sandaaleja ja (useimmin) mustia nilkkasukkia. Pidän myös mielelläni mustia ohuita farkkuja jne. Pitkien housujen kanssa käytän mustia tanssiin soveltuvia kenkiä.

Aitomies

Jora 2007-08-17 23:45 =>

Vaatteiden vaikutus on uskoakseni varsin vähäinen tehtäessä valintoja haettavasta. Muut asiat ratkaisevat paljon enemmän. Tärkeintä on vaatteiden tanssiin sopivuus. Kuluneet paksut farkut eivät ehkä anna parhainta mielikuvaa. Laukkujen ja muiden irtotavaroiden kuljetus saattaa jo estää hakemisen (mutta lasketaanko nämä pukeutumiseen).

Väljän istuva, ei liikaa huomiota herättävä, kevytmateriaalinen, mitään erityisemmin piilottava tai korostava asu. Värit sallittuja. Polvet (mieluummin kuin povet) ja käsivarret saa näkyä reilusti. Hienoa näin, mutta T-paitakin kelpaa. Vaatimattomuus kaunistaa.

Luultavasti hyvin marginaalinen määrä heitä, jotka onnistuvat lisäämään pukeutumisellaan haettavuuttaan (minun tapauksessa). Tyttömäisen liikunnallista vaikutelmaa on vaikea vastustaa (näkyy yleensä pukeutumistyylistä riippumatta). Suurin osa on kuitenkin vanhoja tuttuja, joiden (itselle sopivan) tanssikelpoisuuden ja kemiankin jo jollakin tavalla tuntee.

Kenkiäkään en hirveästi katsele, mutta kun jokin/joku näyttää nätiltä, sitä ei voi olla huomaamatta. Korkkarit koristaa monia, mutta joidenkin jalassa kauhistuksia. Lähinnä kai ratkaisee se näyttääkö liikkuminen vaivattoman sulavalta (eli loppujen lopuksi sitä terveysnäkökulmaa).

Dr. 2007-08-17 23:54 =>

Tervehdys

Ei naisen vaatteilla ole kovin paljon vaikutusta hakuihini, jos hänen ulkonäkönsä, kokonaisuus näyttää siltä, että hän on tullut tanssimaan. Toiset naiset, kuin myös miehet, tykkäävät housuista, toiset hameista.

Vaatteen paljastavuudellakaan ei ole minulle juuri merkitystä. Kaulaan asti napitettu mekko saattaa näyttää oikein hyvälle ihmisellä, jolle se sopii.

Kenkien ulkonäkö ei minulle myöskään merkitse mitään. Tanssilenkkarit ja hame ovat mielestäni täysin sopiva yhdistelmä.

Sen sijaa tiukka hame ja piikkikorot ovat karkottava yhdistelmä mielestäni. Ne eivät yleensä yhdistelmänä sovi tanssimiseen.

Mielestäni on naisen asia miten pukeutuu, kunhan tuntee olonsa kotoisaksi tanssiessaan. Todella tanssimaan tulevat naiset kyllä tietävät millaisissa vaatteissa voivat kokea tanssionnea.

Terveisin Jussi, alias Dr.

Tuulispää 2007-08-18 11:06 =>

Tässähän tulee kohta suorituspaineita näitä lukiessa...

Itse katson miesten pukeutumisessa tiettyä rentoutta ja sporttisuutta. Hellesäällä suosin shortsimiesten hakemista ja vältän puuvillaisien kauluspaitojen kantajia. Puuvilla kastuu likomäräksi ja kastelee naisenkin, urheilupaitojen materiaali on sellainen, että vaikka mies hikoileekin, niin nainen ei kastu.

Vieraita pukumiehiä en uskalla hakea. Puvun takki estää kädenalitansseissa liikkumista.

Kenkiä katson lähinnä siinä mielessä, että osaan pitää omat jalkani kaukana, jos tungoksessa tulee korkeilla koroilla joku saman sukupuolen edustaja lähelle. Olen ollut hyvässä viennissä sekä lenkkareilla että sandaaleilla vievän miehen tanssittaessa, joten jos mies kokee omissa kengissään liikkumisen toimivan, niin minäkin olen tyytyväinen.

Pidän myöskin väreistä, ja olen huomannut hakevani vaistomaisesti usein värikkäisiin paitoihin pukeutuvia miehiä.

terv. epäeroottinen mummokenkien kuluttaja

Kommentit: [Joykop]

Mikko 2007-08-18 11:46 =>

Daamilla raskaan oloinen vaatetus pistää miettinään hakutilanteessa. Samoin tulee kasvoihin kiinnitettyä huomiota hakutilanteessa. Myös kenkiin en kiinnitä mitään huomiota.

Eija-Tuuli 2007-08-18 13:42 =>

Myös miesten lavapukeutumisessa arvostan sitä, että on vähän nähty vaivaa vaatteita valitessa. En kuitankaan tarkoita nyt mitään puolivirallista suorat housut, kauluspaita ja kravattityyliä.

Enneminkin miehillä on kiva nähdä rennon urheilulliset, mutta siistit vaatteet.Kesällä caprihousut on miehilläkin kivat, Jalkineina mieluummin lenkkarit tai tennarit, kun mustat, kiiltävät, sileäpohjaiset sisäkengät. Hihattonat paidat on miehillä kauhistus, samoin kirjavat hawaiji- tai urheilupaidat. Hillittyä, urheilullista, rentoa ja puhdasta, siinä se on :)

Patakuningas 2007-08-18 13:56 =>

Jos menisin outoon tanssipaikkaan (mitä joskus tapahtuu) ja hakisin naista tanssimaan näkemättä ennakolta hänen liikkumistaan lattialla, niin pukeutuminen voisi vaikuttaa siten, että

- en hakisi naista, jolla on tanssimiseen sopimattomat jalkineet (avokkaat, kesäsandaalit tms.), kapea hame, farkut (tekstiilistä tulee liikaa kitkaa), ehkäpä se iso käsilaukku, liian seksikkääksi pyntätty ulkomuoto (tarkoitan yliampuvaa mauttomuutta), paljas selkä ei ole miellyttävä (käsiotteelle), pitkät ousut eivät ole ihan in.

- hakisin naista, joka ym. kriteereistä selvittyään, pukeutuu väljään (liehuvaan) hameeseen (hameen pituudella ei merkitystä) - mielestäni on esteettistä, jos naiset näyttävät naisilta ja miehet miehiltä vrt. - kukkamekko (aito naisellisuus on huippukamaa), tanssiurheiluvaatteet.

Tanssittavassa kiinnittäisin huomiota hänen olemukseensa, onko se tanssijan. Siihen kuuluvat ryhti, liikkumisen keveys, itsevarmuus, ehkä vielä jammaileeko vähän musiikin tahtiin toisin sanoen näyttääkö hyvältä tanssijalta. Jos nainen on hakurivissä piilossa/takana, kertoo se mielestäni ei-niin-innokkaasta tanssihalusta.

Kommentit: [Upcider] [Ipta]

Jerryjee 2007-08-18 17:49 =>

Kaikki naisellinen viehättää ja lavatansseissa naiset pukeutuvat aika lailla naisellisuuden ja käytännöllisyyden periaatteilla. Ehkä meikkaamisessa paras on että vähän laittaa, kuin tietysti myös hiuksia - siis näkee että itsestään huolehtii. Mutta kovin paksu pakkeli ei ehkä niin "innosta". Evääni on joskus saattanut pukeutua hameeseen - minua miellyttääkseen - ja on siinä onnistunut. "Housullisiakin" tanssitan ;)

"Hymyhuulet suukon saavat" on harvinaisen totta minun kohdallani.

Terkkari1 2007-08-23 22:17 =>

Nyt keskustellaan siis vaatteista, mikäpä siinä. Itse olen viime aikoina tehnyt sellaisen havainnon, että silmälaseilla (ainakin omalla kohdalla, siis täysin subjektiivinen kokemus) näyttäisi olevan aika lailla merkitystä. (Tai sitten sillä, että olen pysytellyt aika lailla poissa laivoilta viime ajat, joten naamani on ikään kuin " uusi" ...) Viime aikona olen opetellut käyttämään piilolaseja ( koekäytössa vasta viidennet, koska sopivia sellaisia, joilla kunnolla näkisi ja joita viitsisi pitääkin, ei vielä ole löytynyt, hyviä vinkkejä otetaan vastaan) Ja kas kummaa, flaksi on ollut ihan toisenlainen. Vanhat tutut hakee kuten ennenkin oli lasit tai ei, jos tunnistavat, mutta sitten on tullut ihan uusia tuttavuuksia. Eli käsi sydämellä miehet, kuinka paljon silmälasit naisella haittaavat tanssimista ja siten haut jää tekemättä? Itselleni asialla ei ole mitään merkitystä, kuten ei myöskään koolla, iällä tai komeudella.

Kommentit: [Joykop]

Jande =) 2007-08-27 23:08 =>

En ainakaan tietoisesti mielestäni ajattele, että haen tietyllä lailla pukeutuneita miehiä tanssimaan. Voipi olla, että ehkä puku tai villapaita päällä olevaa miestä en ehkä aivan ensimmäisenä hae. Kengilläkään ei ole sillä tavoin merkitystä, kunhan ne eivät ole mitkään haisaappaat, jotka estäisivät tanssimista. Enemmänkin ulkoisesti merkitsee ehkä se kokonaisuus ja ihmisen yleisolemus, miten itsensä kantaa ja että ei ole humalassa. Jossain oudossa paikassa, missä ei ole ollut ketään tuttuja, niin olen saattanut katsella ensin tanssittajatarjontaa lattian laidalta ja bongaillut sieltä kautta omasta mielestäni kivasti tanssivia miehiä. Onhan sitä tullut tehtyä aivan sokkohakujakin myös välillä... Vähän jännitystä elämään! ;)

Itse olen täysin housuimmeinen, ja käytän laidasta laitaan erityylisiä asusteita niin urheilupaitaa kuin hieman naisellisempaakin hepenettä, mutta hametta minulle ei kyllä helpolla saa ylle. Ja juu, tanssilenkkarit ovat minun juttuni! :D

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]