[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Lista: Pääseekö naistentansseissa tanssimaan? (4 vastausta) [Tanssipaikat] (Jora 2007-08-17 10:38)

Pääseekö naistentansseissa tanssimaan?

Aito
2007-08-17 12:46

No se pääseekö naistentansseissa tanssimaan riippuu varmaan paljon illasta, tuurista, sijoittumisesta, siitä onko tuttuja hakijoita, esiintyjästä ja mistähän vielä.

Itse kävin tänä kesänä kaksissa naistentansseissa: Pyhäsalmessa sekä Riutalla. Pyhäsalmi oli minulle vieras paikka, onneksi mulla oli Savolainen matkassa. Hain koko illan kuin heikkopäinen miehiä, lyhyitä ja pitkiä, hyviä ja sellaisia tavallisempia. Savolaista aina välillä, mutta mitään pitkiä nupustelutuokioita ei vedelty. Olin nuorimmasta päästä naisia (olen kuitenkin jo hyvinkin kolmenkympin iän ylittänyt, jo moneen kertaan) ja vaikka niitä muita hakijoita oli melko paljon, ehdin yllättävän hyvin hakemaan. Kerran yksi nainen oli katseella varannut jo miehen ja siitä hausta meinas tulla melkoisen kurja episodi, mutta siitäkin selvittiin. Mutta mitä sitten kun tuli miestentunti: toki ajattelin että kun miehet oli kehuneet miten kiva oli kanssani tanssia, että minua haetaan miestentunnillakin ja saisin näin kivan kiitoksen uudesta tanssipaikasta. Mikä oli lopputulos: pyöreä nolla, siis jos Savolaisen hakuja ei lasketa. Kerta toisensa jälkeen jäin riviin seisomaan ja naiset katos ympäriltä. Ei riittänyt itsetunto sitten enää sinne riviin vaan seisoksin hyvin kylläkin näkösällä, mutta vähän sivummalla. Eipä haettu. Voitte arvata millä mielin pois lähdin :(

No sitten seuraavana päivänä olin Riutalla naistentansseissa ja ajattelin että jos yksikin mies hakee miesten tunnilla niin olen tyytyväinen. Tuttuja oli paljon kun tutussa paikassa olin ja hain omalla vuorollani paljon. Ja kun miestentunti sitten tuli, tanssin melkein joka kipaleen: haettiin jopa penkistä istumasta vaikka naisia oli edessä reipas joukko. Lähdin siis kotiin enemmän kuin tyytyväisenä.

Mitä tällä nyt haluan sanoa: ei yhdet naistentanssit kerro yhtään mitään. Toisessa paikassa, toisena päivänä, toisen artistin esiintyessä voi tilanne olla jo ihan toinen.

Savolainen on joskus todennut että jokaisen miehen pitäisi kerran kesässä mennä naistentansseihin, niin taas muistaisi sen miltä tuntuu seistä nököttää siinä eturivissä kaikkien "arvioitavana" kannattaako hakea vai ei (koska muualta kuin eturivistä ei haeta), että tietäis sitten suhtautua taas paremmin naisiin jotka siellä seinustalla tansseissa ovat kun kaikkihan ei mahdu eturiviin.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]