[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Monipuolisuustakuu - hyvä vai huono asia ??? [Tanssilajit] (Suke 2007-08-13 19:38)

Monipuolisuustakuu - hyvä vai huono asia ???

Aito
2007-08-14 8:17

Amelia: "Aika pelottava ajatus tuo, etteikö voisi tanssia, kun ei itse osaa niin taitavasti ja jotkut osaa tosi hienosti. Ei kai lavalla vielä tyylipisteitä jaeta? Kärjistäen; lupa tanssia olisi vaan taitajilla. Pelätäänkö maineen menetystä tai hakijoiden vähenemistä, jos joku näkee, kun taplailee? "

No heh, en todellakaan pelkää maineen menemistä enkä edes hakijoiden vähenemistä, eiköhän ne tutut jo tiedä minkälainen vietävä olen. Minut tuntee lavoilla jo niin moni että kyllä minun tanssitaitoni ja ne kappaleet mitä osaan ja mitä "osaan" on jo aika yleisesti tiedossa. Jos pelkäisin maineen menetystä tai ajattelisin että mitähän ihmiset ajattelee minusta kun tälla tavoin tanssin, en olisi tanssinut lavalla 4v poikani kanssa enkä Savolaisen lasten kanssa ikinä. Minusta erilaisuus on vain rikkaus, kiva katsella(kin) erilaisia tyylejä.

Pointtini oli lähinnä se, että pitääkö niiden "erikois"tanssien tulla yhtä soittoa. Siis minähän olen käynyt kurssittamatta itseäni yli 15 vuotta aktiivisesti lavalla ja osaan polkat, masurkat, jenkat sun muut. Näitä kädenalihärdellejäkin menen jos joku uskaltaa viedä. Meillä kun tuo Savolainen ei vain noita em tansseja osaa ja sitten liian nopeat rokit, jivet ja muut on sellaisia, että niitä Savolainen tanssii mieluiten vain minun kanssani, koska ei niissä mikään hakaviejä ole ja tietää että minä en valita mistään vienneistä enkä kuvioiden vähyydestä ikinä. No nyt kun minä olen selkävaivainen niin noita nopeimpia kappaleita en mielelläni tanssisi. No mitä tekee silloin Savolainen? Hän ei voi minua niille hakea, joten hän mielummin sitten katselee. Tai naistentunnilla kukaan ei noille nopeimmille hae. Meidän kohdalla kyse ei ole siitä etteikö kehdattais tanssia, on vain rajoituksia ettei voi ihan kaikkia tanssia. Olisi siis mukava jos näitä hitaampia kipaleita laiteltais sinne nopeimpien väliin, niin kuin moni bändi tai laulaja tekeekin.

Tästä maineen menetyksestä tulee mieleen tapaus tältä kesältä kun minä ajattelin että se naistentunnilla hakemani mies koki että maine meni koska lähti kotiin hakemieni kappaleiden jälkeen. Hain ennen ku kappaleet alkoi ja tulikin sambaa. No en minä sitä osaa, joskus yläasteella vuonna saapas ja lammas olen sitä muutaman minuutin mennyt. No tämä mies olikin yllättäen aivan huippu ja minä olin pihalla koko ajan kuin sulava lumiukko. En ollut ikinä miestä ennen hakenut, en tiennyt minkä tason taitaja hän olikaan. Silloin täytyy myöntää että minua hävetti. Eikä silloinkaan omasta puolestani, sillä kyllä minä tiedän että en osaa sambaa vaan sen miehen puolesta. Sanoinkin että tää on vähän noloa kun en pysy perässä lainkaan, että tasoero on niin huiman suuri, mutta mies väitti ettei se mitään. Kuitenkin näiden kappaleiden jälkeen mies häipyi tansseista, jolloin mulle jäi just niin mätä fiilis kuin vain voitte kuvitella. Nyt kun kuulenkin sanan samba, juoksen niin kovaa karkuun kuin ehdin ;DDDD Toivon kuitenkin että tämä mies ei elinikäisiä traumoja tanssista saanut, vaan tajusi että minulle kävi moka kun hain ennenkuin kuulin mitä tulee. Mieshän oli aivan mielettömän hyvä, mitä siltä räpellykseltäni nyt ehdin katsomaan :)

Monipuolinen musiikki on todellakin piristävä, hieno ja tavoiteltava juttu, sitä en kiellä lainkaan. Mutta jos edellinen bändi lopettaa valssiin niin onko toisen bändin ammattitaitoista toimintaa aloittaa settinsä valssilla????

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]