[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Monipuolisuustakuu - hyvä vai huono asia ??? [Tanssilajit] (Suke 2007-08-13 19:38)

Monipuolisuustakuu - hyvä vai huono asia ???

Leila Mäenpää
2007-08-13 21:40

Nyt Sukelta taas kirjoitus, johon oli pakko myös minun ottaa kantaa. Samoin kuin Sukekin, tosin eri syistä, olen paljonkin istunut viime aikoina tanssipaikkojen penkeissä seuraten toisten tanssimista.Osa lukijoista arvaakin syyn ja siinä istuessani olen miettinyt samaa asiaa mitä Sukekin.

Tässä taannoin oli ilta Kukonhiekassa, jossa kaksi orkesteria soitti mitä monipuolisempaa musiikkia. Lajeja tuli lattareista polkkiin ja jivestä buggiin, siis kaikkea mahdollista. Oikein tanssijan unelmailta. Evääni oli sitä vastoin hyvin pettynyt illan tarjontaan, hänen mielestään oli tosi surkeat musiikit. Syyn arvaatte... Hän ei tanssi TOISTAISEKSI mitään muuta kuin "vaihtoaskelta" (tosin valssia vähän jo ollaan harjoiteltu), hänelle tarjonta oli ollut suppea. Kun tosiaan istuu ja katselee toisten tanssivan humpat, valssit, sambat, polkat, jenkat, jivet, cha-chat ym.ym. kyllä siinä tuntuu aika pitkältä. Tiedän.. kyllä rumbat, jivet ja cha-chat pääsee vaihtoaskeleellakin joo, mutta rima nousi hyvien tanssijoiden katsellessa niin korkealle, ettei Evääni uskaltautunut enää niitäkään tanssimaan. Siis olen sitä mieltä, että perinteistä tangoa ja hitaita/iskelmää tarvitaan myös lavalla, kaikille ei ne tanssikurssit ole mahdollisia ja ikävä on kuitenkin toisen syliin.. siis tanssimaan.

Muuten meille kuuluu hyvää ja elämä maistuu elämälle, onneksi on muutakin tekemistä kuin tanssiminen. Hyvät ihmiset nauttikaa tekin toisistanne!!

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]