[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Viikonlopun tanssit [Tanssipaikat] (Aito 2007-08-13 8:43)

Viikonlopun tanssit

Aito
2007-08-13 8:43

Olen kai aika blondi kun en oikein ole sisäistänyt tätä nykyistä palstaa vielä kylliksi, mutta nyt antoisan viikonlopun jäljiltä kuitenkin ajattelin jotain raporttia tanssiviikonlopustamme kirjoitella.

Lämmin sää tiesi jo etukäteen ajateltuna hikisiä tansseja mutta niinpä vaan lähdimme Finkkutansseihin Kallioniemeen perjantaina. F-sedät oli lomailleet selvästi ja ottivat ihanasti huomioon illan kuulijakunnan, sillä musiikki oli miellyttävä-tahtista, rauhallista musiikkia ja tunnelmapläjäyksiä tuli paljon. Kallioniemen lava oli meille ennen käymätön paikka ja ihastuimme siihen kovasti. Klo 19 alkavaan bugg-kurssillekin osallistuttiin ja ne ketkä paikalla olivat, tietävät miksi jätän nyt kommentoimatta minun ja Savolaisen suoriutumista kurssista. Varmaan aika surkuhupaisaaa katsottavaa kun nainen vie miestä eikä päinvastoin ;)) Lava sijaitsi mahtavalla paikalla, joen törmällä. Ihmetellä pitää miten ovat aikoinaan saaneet uitettua lavan toiselle puolelle jokea. Huh, on siinä ollut urakkaa. Maisema siis aivan upea, sääkin mitä lämpimin. Tanssilavan lattia oli hyvä, jopa terassin lattiasta oli saatu luistava. Kahvion hinnat edulliset, vesipiste ja vessat asialliset ja ulkona riittävästi penkkejä huilaamista varten. Illan vietimme sitten vain kahdestaan nupustellen, pitkästä aikaa ja täytyy sanoa että kesän parhaat tanssit oli ainain minun kohdallani. Kiitos Kulta-Savolainen, ilta teki minulle niin mielettömän hyvää.

Lauantaina sitten yksien synttärijuhlien jälkeen (siellä näin ensimmäistä kertaa kuinka pieni vauva nukahtaaa syliin siihen kun sitä ammattitaitoinen tanssisyli tanssittaa, hellyttävän näköistä) suuntasimme Riuttaan missä esiintyi suosikkimme (ainakin minun ;) ) Varjokuva sekä Rainer Friman. Ilta alkoi tosi ihanasti, vaan tunnelma hajosi täysin pirstaleiksi ja elämä meinas "kaatua" kun klo 21 tuli kuulutus että meidän autosta oli pettänyt käsijarru ja se oli liukunut itsellään päin puuta, siis alamäkeä pitkin. Siinä sitä olikin sitten urakkaa kerrakseen kun minä ja kaksi erittäin VAHVAA miestä (ihania miehiä muutenkin) työnnettiin auto pois sieltä Savolaisen ollessa kuskina. Voitte arvata miten Savolaisen mieli oli pahana, onneksi kuitenkin säästyttiin pahoilta vaurioilta mitä olis syntynyt jos auto ei olis törmänny puuhun vaan mennyt tien yli päin betoniaitaa :( Mietteet meinas olla pikkuisen synkät koko illan, vaan ihmeen hyvin sitä piristyttiin ja jaksettiin olla melkein yhteen asti tansseissa. Tietysti autojuttu harmittaa vieläkin, mutta onneksi kumpikaan ei tilanteessa mitenkään hermostunut, vaan yhteistyöllä ja yhteiskiroomisilla siitä selvittiin ;DD

Musiikki lauantaina oli aika nopeaa, varsinkin Raikun vikan setin viimeinen puolituntinen oli ihan sikanopeeta. Siinä vaiheessa iltaa kun jalat ja selkäkin huusi jo hoosiannaa, ei oikein enää olis jaksanut tanssahdella niin nopeasti. Minulla tosin kävi hyvä munkki kun Suosikkini haki minua yksille sikanopeille ja näytti miten niitäkin voi fiilistellä ja herkistellä, jos vain miehellä on "se jokin" taito hyppysissään kun naista vie kohti tanssitaivaan porttia. Taisin jäädä sinne taivaaseen vähäksi aikaa kun eilen, sunnuntaina vasta palata mätkähdin sieltä taivaasta takaisin, kun totesin että selkäkipu ei ollutkaan jäänyt sinne taivaaseen vaan on ihan totisinta totta. Voi toki olla että se auton työntäminen (järkkä kun seisoi vain vieressä ja laittoi naisen työntämään) ärsytti selkäni tähän kuntoon. Varjokuvakin soitteli paikka paikoin aika nopeaa musiikkia. Minähän nyt tykkään heidän soitostaan vaikka soittaisivat pelkkää rokkia koko illan, mä vaan istuisin ja katselisin, mutta esim Savolainen vähän kritisoi sitä nykybändien tyyliä soittaa niin hirveästi sitä nopeaa musaa. Mutta ottakaa huomioon tuo auton tuoma harmitus ja nykytrendit ennen kuin alatte mielessänne marmattaa mitään :)

Tanssillisesti lauantai-ilta oli minulle erittäin hyvä. Hyvin haettiin, ihania herkistelyjä, fiilistelyjä, parit kivat humpat (ajatelkaa minulle kivat humpat) ja sitten paljon ihania kavereita ja muutama ystäväkin ympärillä. Ja tietty Rakas Savolainen, jonka kanssa vietetty edellisillan hyvä tanssi-ilta antoi vielä voimaa jaksaa tuota auton tuomaa mielipahaakin. Kotiin päästiin onneksi autolla turvallisesti ja hyvin vaikka mun selkä löi matkalla sellaista tulta että ajattelin etten kotiin omin jaloin kävele.

Sunnuntaina meidän piti mennä kyläilemään mutta viime hetkellä se peruuntuikin. Savolainen ei halunnut yksin lähteä Kolmiksen Finkkutansseihin, joten minä lähdin vähän niinku seuraneidiksi. Hyvä ilma kehkeytyi vaikka aamulla ja päivällä vettä satoi enemmän kuin tarpeeksi. Paljon oli ihmisiä tanssimassa, jossain kohti pahaksi tungokseksi asti. Minä en hurjan hirveesti tanssinut, ei antanu selkä enää myöden. Vaan sopivasti kumminkin fiilistelyitä, mieleen jäi varsinkin se Finkkujen "Puhdasta kultaa" kappale, minkä ovat ottaneet ohjelmistoonsa. Upea kappale, kertakaikkiaan hieno. Jussin ääni tosin kappaleen aikana hukkui johonkin, varsinkin takaosassa lavaa tanssiessa. Kissanaisen ja Oikeesti laulun pääsin myös tanssimaan niillä parhailla mahdollisilla käsivarsilla mitä maa päällään kantaa, siis Rakkaan Savolaisen kanssa.

Kaunis kiitos koko viikonlopusta kaikille teille tanssi-ystävät jotka siihen jollain keinoin osallistuitte. Hieno viikonloppu, mieliharmista huolimatta.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]