Aika välitilipäätöksen, vähän surullinen olo [Palvelin] (Stefanus 2007-08-08 10:24)
Olen itse nyt hetken seurannut palstan muutosta, etten sanoisi pelonsekaisilla tunteilla. Tiedän että olemassa on loistavia kirjoittajia, jotka uskaltavat sanoa kuten asia on, mutta heidän äänensä harvoin kuuluu. Tiedän että on olemassa kirjoittajia, jotka kirjoittavat mitä näppäimstöltään sattuu aikaan saamaan, sen enempää miettimättä. Tiedän että myös henkilökemiat eivät aina kohtaa, ja mikäli olet saanut "inhottavan/vastemielisen tyypin" leiman kirjoittaessasi palstalle, vaikuttaa se joidenkin mahdollisiin arviointeihin, henkilökohtaisen antipatian vuoksi.
Useampi on saanut siipeensä tahtomattaan, kun ei ole mennyt joo joo- jengin valtavirrassa, ja siitä on seurannut lähes julkinen teloitus.
Voitaisiin tietysti esittää kysymys legendaarisesti, että "olenko veljeni vartija", ja arvostelumahdollisuus saa useat jättämään kirjoittamisen sen ajatuksen vuoksi, että joko häntä, tai kirjoituksiaan pidetään täysin turhina. Ja tuolla voidaan myös ns. savustaakkin sellaisia joista ei pidetä. Ihan kuten lasten hiekkalaatikolla että "toi on ihan tyhmä- ei leikitä sen kanssa".
Toisaalta onko hyötyä niin monesta kategoriasta, ja luotettava, että roskat on roskaa ja helmien arvostelussa osuu kaikki TODELLISET helmet kohdilleen tms.
Itse koen hankalaksi selailla ja etsiä ja ihmetellä ja pomppia pitkin ja poikin. Tiedän etten ole pahemmin kirjoitellut viime aikoina, sillä asenne palstan kirjoittajilla ei aina ole sitä mitä pitäisi. Juuri kuten aiemmissa ketjuissa on todettu, tyyli kirjoitella suunnilleen siitä, missä hemmetin asennossa pikkurillin tulee missäkin tanssissa olla, säikyttää varmasti aloittelevia. Täällä kuullutetaan avoimuuteen ja siihen että kaikkia suvaitaan ja haetaan, vaan eipä se lavoilla näy.
Nokka pystyssä kierretään ja kaarretaan ja varmasti jää hakematta nekin, jotka ei "sisäpiiriin" kuulu. Tekopyhää leikkikoulukäytöstä. Kirjoittaa voi aina ja kaikenlaista, mieltä saa olla aina puolesta ja vastaan ja kaikista ei tarvii tykätä mutta on tultava toimeen.
Toivon että tämä uusi mahdollisuus arviointiiin, ei perustu kenelläkään henkilöön johtavista mielipiteistä, vaan puhtaasti asiaan josta ko. kirjoittaja kirjoittaa. Muuten alkaa ajojahti ja palsta kuolee tyhjenemisen mukana, kun moni lopettaa kirjoittelunsa.