Pahempaa kuin rukkaset [Tanssijat] (Setzer 2007-08-06 1:54)
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että tuollainen käytös aiheuttaa varsin epämiellyttävän tunteen. Vielä kun yrittää sinnitellä kahden kappaleen ajan, saattaa tanssimisesta tulla tuskastuttavan pitkä odotus. Jos nyt noin halutaan asia ilmaista. Pahan mielen tuottajia siis ovat omalla tavallaan.
Omissa kokemuksissani ovat nuo haettavat olleen rivissä. Eivät missään rivin päädyssä tai hieman erillään, vaan rehdisti esillä. Kappaleina on ollut tangoa tai beat musiikkia, joissa pystyy kyllä antautumaan tanssiin ilman sen suurempia epämiellyttävyyden tuntumisia. ( vrt. rumba, jossa yleensä myös fiilistellään enemmän tai sitten omasta mielestäni pyritään tanssimaan oikeaoppisesti, joka saattaa lajin vaativuuden vuoksi olla aika haastaavaa välillä).
Tanssin alkaessa asettautuu daami niin vastahakoiseksi ja välinpitämättömäksi kuin vain voi yleensä olla mahdollista. Useat juurtuvat lattiaan, asettautuvat raskaaksi vietäväksi ja katselevat muita ihmisiä. Tilanteen tarkoitus lienee mitä ilmeisemmin saada päähäni ajatus, jotta en hae enää koskaan ja totta puhuen, ei kyllä tee enää mielikään. Ja vielä tiedoksi sellainen, että he todella ovat tiedettyjä ja tunnettuja hyviä tanssijoita, joilta onnistuu minkä tahansa luokan tanssiakrobatiakin, jos vain haluaisivat.
En ymmärrä, enkä hyväksy tuollaista käytöstä silloin kun rivistä haen ja mielestäni täytän myös harkitut "säännöt" sen suhteen ketä voin hakea ja mille kappaleelle. Sääntönä tarkoitan siis sitä, että en hae tuntemani tanssimiehen omaa kultaa sille ainoalle fiilistelykappaleparille riistääkseni heidän mahdollisen tanssinautinnon, sekä sen, että ainakin omasta mielestäni kykenen ne lajit , kappaleet tanssimaan ihan riittävällä taidolla. Minulla on siis syy hakea ( yleensä uusi tanssitettava ) ja riittävät perusteet, että tiedän siinä pärjäääväni.
Onni onnettomuudessa on se, että näitä on vain silloin tällöin ja riski sinällään tiedostettu, kun uudesta (tiedetty, tunnettu ja myös molemminpuolin jonkin asteinen katsekontakti tai tanssitaidon miittaus illan tai jonkun muun illan aikana "suoritettu") tanssitettavasta on kyse. Joskun aivan uusi ja tuntematon ihminen, mutta haku silti harkittu.
Johtopäätös puolestaan on se, että todellakin pitää antaa mieluummin ne rukkaset kuin nöyryytystä.
Itse pyrin aina antamaan tanssinautintoa silloin kun minua haetaan ja tietenkin silloin kun itse haen. Olen myös pyytänyt monelta daamilta rehellistä palautetta niin hajuista kuin viennistä, ja uskon noiden asioiden olevan riittävän kunnossa.
Kuitenkaan tuo ei ole niin vakavaa, että en olisi siitä noussut hakemaan lisää uusia, vaikka kuten kaikki tiedämme, vaikuttavat huonot kokemukset aina voimakkaammin.
Syvästi tuota asiaa ihmetellen toivotan rehellisempää otetta lavakäyttäytymiseen.
Vinkelis