Lähentelystä tanssin aikana [Tanssijat] (Olivia 2007-05-14 21:51)
Jjoo. Jospa tähän nyt vastailisin ihan omasta puolestani.
Itse tykkään tanssia juuri niin kuin mies nyt sitten viekään. Olen hyvin avoin jokaisen tanssityylille. En pistä laisinkaan pahakseni edes pientä flirttiä, sillä se kuuluu osana tanssiin aina silloin tällöin, jopa maustaa sitä miellyttävästi. Ja tähän ei liity jälleenkään ikä-koko-ulkonäkö -asiat. Mikäli parin kanssa vaan "kemiat loksahtaa kohdalleen", niin homma on ok. Olen järkeistänyt sen niin, että osaan kyllä tarvittaessa pitää puoleni, mikäli tyypillä menee selkeästi lääppimisen puolelle. En ole turhan tosikko, mutta kyllä mun ilmeestäni ja käytöksestäni huomaa kun mauttomuuden raja on ylitetty. Mikäli selvä kehonkieli ei kerro asenteestani tarpeeksi hyvin, niin aina voi asiasta mainita. Ei siellä kukaan täydellä tanssilattialla sentään raiskaamaan ala, tuskin hirveää kohtaustakaan haluaa järjestää.
Miehen kuuluu seurata parinsa reaktioita, kuinka tanssikaveri suhtautuu mihinkin "ärsykkeisiin". Sama koskee naistenkin käyttäytymistä. Kyllä sen tuntee toisen tanssiasennosta ja eleistä, milloin toisella on hyvä ja luonteva olla. Mikäli toinen tuntuu jännittyneeltä ja luotaan poistyöntävältä, pitäisi ymmärtää että nyt ei ole hyvä ja höllätä. Tanssimisen lienee kuitenkin tarkoitus olla nautinto kummallekin osapuolelle, kummankin on kuunneltava toisen kehonkieltä ja tehtävä tanssista nautittava myös parilleen. Joillekin, monillekin itseasiassa se tanssin nautinto tulee hyvin pitkälti siitä läheisyydestä, ja esimerkiksi tangoa ja muita vastaavia lajeja on yksinkertaisesti helpompi tanssia lähikontaktissa. Hyvin monille se on myös merkki luottamuksesta paria kohtaan. Jotkut sitten tietenkin käyttävät tätä luottamusta väärin ja menevät yli soveliaan rajan. Useimmiten olen huomannut, että mikäli ihan fiksun oloinen kaveri alkaa selvästi lähennellä enkä itse halua sellaista, niin riittää kun kiittää kohteliaasti ja kertoo olevansa varattu. Näin ei loukkaa mutta asia menee perille. Asian kun voi ilmaista monenlaisella tavalla, kommunikoida voi niinkin ettei tarvitse antaa itsestään tiukkapipoista kuvaa tai ärsyttää toista tiukkapipoisella asenteellaan. Usein olen luovinut myös huumorin kautta tuollaisesta tilanteesta eroon.
Itse olen kyllä sisäistänyt sen, että tosiaan moniin tansseihin kuuluu myös asiat, joita toiset hyvinkin voivat pitää liian tungettelevina ja omaan reviiriin tunkeutumisena. Poskitangot, "korvasuussa", swingeissä vaikkapa kävelyttäminen niin että toinen käsi ohjaa takapuolen kohdalta, ei nämä minua häiritse, päinvastoin. Olen sen verran oma-aloitteinen, että usein tutkailen myös itse, kuinka lähellä toinen haluaa tanssia. Annan hienovaraisesti kehollani merkkiä siitä, kuinka itse haluaisin tanssia, silti tyrkyttämättä. Kuitenkin niin, että seuraan toisen reaktioita, onko hän mukana ja tunteeko olonsa miellyttäväksi. Esimerkiksi vaikka rumbaa olisi ihana tanssia tietyllä latauksella, kosiotanssihan se luonteeltaan on. Tanssi on parhaimmillaan täynnä tunteita. En yhtään ihmettele, jos kaveri joskus käy sen verran kuumana kun kumpikin on antautunut tanssin valtaan, että saattaa lähennellä enemmänkin. Jokainen kuitenkin tietää itse omat rajansa, ja niin kuuluu ollakin. Kenenkään ei tarvitse suostua mihinkään sellaiseen, joka tuntuu kiusalliselta tai pahalta. Ja jokaisella on oikeus näyttää se.
Saa kommentoida vapaasti, olisi jopa suotavaa.
Olen puhunut.