Naiset ja tanssi [Tanssijat] (Hipsu 2007-08-01 7:57)
Kuten moni on jo maininnut, ainoa ratkaisu ongelmaan ja saada miehiä enemmän tansseihin. Ja sen jälkeen pitää saada ne sinne tulleet miehet kiinnostuneiksi tulemaan uudelleen.
Haastekampanja oli oikein hyvä keino herätellä naisia hakemaan myös niitä takarivin miehiä ja kuten olette lukeneet, hyviä tuloksia on tullut (onnea Leilalle, joka julkisesti uskalsi kertoa tuloksista). Jatketaan vaan samaan malliin. Joka naistentunti näyttää jäävän miehiä vielä riviin, käyttäkää naiset mahdollisuutenne hyväksi! Itse olen heinäkuun aikana uskaltautunut hakemaan kuudennessa aallossa penkillä istuvia ja todella positiivista palautetta on tullut. Kyllä ne ujommatkin miehet tanssimaan ovat tulleet.
Kimppakyydit ovat toinen keino miesten saamiseksi lavoille. Jostain syystä monet miehet eivät uskalla kysyä toista miestä kimppakyytiläiseksi vaan ajelevat yksikseen. Ottakaa naiset tässäkin asiassa ohjat omiin käsiinne ja tuokaan kyydissä ainakin yhtä monta miestä kuin naistakin tanssipaikalle. Hulluahan tuo on pilkkopimeässä syysyössä ajella yksin aamuyöllä kotiin, kun voi kimppakyytiläisenä vaikka vähän torkahtaa tai keskustella henkeviä.
Kurssipareiksi menemisestä olen täällä ennenkin usein paasannut, mutta muistutetaan nyt vielä siitäkin. Välillä tekee ihan hyvää mennä omaa kuviteltua tasoaan alemmalle tasolle kursseille. Saattaa tulla ihan oikeasti joku uusi ajatus. Uuden tanssilajin opettelu on miehelle paljon helmpompaa, jos pari jo osaa jotakin (ainakin viedä varpaansa pois alta).
Tanssienjärjestäjät ja tanssiseurat: teiltä pyydän lisää esim. peruskursseja (alkeet on miehille sanana kauhistus, eivät he halua olla koskaan alkeistasolla).