[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Miten saadaan lisää miehiä lavoille? - haaste [Tanssijat] (MLeena 2007-06-27 15:56)

Miesten ja naisten lukumäärien suhde tanssilavoilla

Vesku
2007-06-28 12:30

Luulen, että mies/naistasapaino parantaa myöskin tanssilavojen ilmapiiriä. Ehkä se armoton kilpailu vähenee. Ja eikö ole kaikkien etu, mitä enemmän tyytyväisiä iltaansa lähtee kotimatkalle.

Luulen, ettei miesten määrän kasvaminen lavoilla muuta mies/naistasapainoa (kun tarkastelu jaksona on joitakin viikkoja). Palstalla ovat (vuosien kuluessa, tosin ei viime aikoina) muutamat naiset kertoneet lopettavansa tansseissa käymisen, koska eivät pääse tanssimaan tarpeeksi vaikka omasta mielestään osaavatkin tanssia. Luulen tälläisiä naisia olevan paljon enemmänkin. Luulen myös, että jos miesten määrä kasvaa lavoilla nämä reservissä olevat (tai reserviin siirtymistä harkitsevat) naiset palaavat lavoille (tai lisäävät käyntejä) ja tasapaino on (suunnilleen) sama kuin ennenkin.

Toki tuossa tapauksessa tyytyväisten (ja myös tyytymättömien) tanssijoiden lukumäärä kasvaa ja tanssien järjestäjät pystyvät lisäämään tanssimahdollisuuksia. Tämä kehitys onkin jo hyvässä vauhdissa. Pääkaupunkiseudullahan viime syksynä avattiin uusi tanssipaikka ja ilmeisesti kahden uuden tanssipaikan avaamista suunnitellaan, Turun seudulla elvytettiin viime vuonna kaksi tanssipaikkaa.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Poista]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]