[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Mikä Lunnas-Tarjassa viehättää? [Esiintyjät] (Kippe 2007-06-24 14:53)

Mikä Lunnas-Tarjassa viehättää?

EeHeKa
2007-06-26 12:54

Olin pari viikkoa sitten Tommolan lavalla pitkästä aikaa kuuntelemassa/tanssimassa Tarja Lunnaksen & Rosson tansseissa.

Niinkuin Kippe aiheen aloittajana kertoo: ">Mutta kun Tarja Lunnas tuli lavalle, Kaikki biisit olivat pääosin samaa vaihtoaskelmössöä. Ei tullut tangoa, valssia jenkkaa tai humppaa, vaan hän lauloi omia laulujaan, jotka kaikki kuulostivat samalta vaikka miten olisi kääntänyt<"

Olen täysin samaa mieltä Kipen kanssa. Kahta tangoa lukuunottamatta kaikki muut kappaleet olivat samaa "vaihtoaskelmössöä". Kyllä kaikki tanssikurssit ovat menneet hukkaan, kun yhdellä vaihtoaskeleella pärjää Lunnaksen tansseissa koko illan. Luulisi orkesterilla/solistillakin olevan jonkinlaiset kriteerit, mitä tansseissa pitää esittää. Me asiakkaat olemme tulleet sinne tanssimaan mahdollisimman monipuolisesti eikä vain kuuntelemaan mitään artistin iskelmä-konserttia. Lunnas toki kappaleensa alussa aina sanoi: "seuraava kappale on uusimmalta levyltäni ja ihan tanssittavaa musiikkia". Tokihan tuo totta oli, mutta tanssittavaa musiikkia on muitakin kuin pelkkä vaihtoaskelmusiikki(=iskelmä).

Jos orkesterin yksi soittosetti kestää 45 min. sopii siihen 6...7 eri tanssia. Erilaisia tansseja on huomattavasti enemmän, joten pelkkää yhtä ja samaa tanssilajia ei tarvitsisi koko iltaa soittaa, eikä edes samassa setissäkään kahta kertaa, vaan orkesteri voisi halutessaan tehdä jokaisella jotakin sekoituksen. Olisi suunnilleen vuoronperään tango, valssi, fusku, rumpa, humppa, satsaa, jenkka, bugg, polkka jne. Tuollaista vuorottelua minä arvostan ja luultavasti moni muukin.

Siksipä yksitoikkoisen musiikin esittäjät joutuvatkin poikottilistalleni ja nyt sille listalle joutui Lunnas&Rosso. Emme siis tapaa enää tanssien merkeissä.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]