Tanssipaikkojen palveluja [Tanssipaikat] (Valssimies 2007-06-16 0:27)
Aurinko paistaa ulkona ja lauantaiaamu on mitä mahtavin. Harmi vaan etten osaa nauttia siitä juuri nyt, sillä halajan nukkumaan sohvalle tai sängylle tai minne tahansa yhden vuorokauden valvomisen jälkeen. Mutta ensin haluan kirjoittaa teille, rakkaat tanssinettiläiset ja lukijat, haluan kertoa teille Rönnin tapaamisesta omasta näkökulmastani. Haluan kertoa kaiken, sillä tapahtuma itsessään oli niin mahtava, etten saa unohtaa ainuttakaan asiaa :) Tämä on siis tanssiseikkailu 2007 ;)
Perjantaina olin taas jälleen kerran töissä, ja voitte vain kuvitella kuinka aika mateli. Asiakkaita ei ollut juurikaan, koska ulkona oli mitä mainioin myrskysää (keräystelttakin lähti lentoon tuulen mukana). Vietin työpäiväni palvellen vähäisiä asiakkaita ja lukien liian jännittävää romaania, kunnes kello kuusi olin jo romahduksen partaalla: työpäiväni oli päättynyt, mutta eräs mummo lapsenlapsineen ei osannut päättää minkä makuista jätskiä ostaisi *mutinaajupinaa*. Vielä kun kuuden jälkeen tiskasin myymälän puolella kioskin astiat, olinkin valmis vasta paljon yli kuusi. Isä oli onneksi vastassa minua, ja heitti minut kotiin pankkitilin kautta :)
Kotona minua odotti ihan hirveä kiire ja hälinä ja sekasorto. Pakkaus piti suorittaa loppuun, naama piti maskeerata, vaatteet piti etsiä, ruoka piti laittaa kylmälaukkuun... Kaikki hoitui onneksi jo seitsemään mennessä, jolloin isäni taas saapui mersullaan (minun pyynnöstäni) noutamaan minua. Tavarat takakonttiin ja eikun menoksi :) Matka sujui ihan kivasti, vain pientä täpinää oli havaittavissa Delin vatsanpohjassa, tiedä sitten johtuiko jännityksestä vai isän autossa hautuneista suklaapatukoista. Äiti oli tulostanut minulle mukaan Päivin nettiin kirjoittaman ajo-ohjeen majoituspaikalle, ja sen turvin suuntasimme sitten isäni kanssa kohti määränpäätä. Hyvin sinne löysimmekin, ja isä auttoi minua kantamaan kamani aittaan. Oikein iso sylillinen kauniita kiitoksia Aidolle ja Savonpoealle ja vielä Pilkkeellekin, että huolitte minut aittaanne neljänneksi pyöräksi! :) Olette tosi kultaisia enkuleita kaikki! <3
Isä heitti minut sitten tyhjältä majoituspaikalta Rönnille, ja antoi säkillisen neuvoja miten käyttäytyä. Minä kun olen jo tottunut moisiin, annoin niiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niistä sen enempää välittämättä. Paikalla ei ihan kamalsti näyttänyt väkeä olevan, joten katsoin parhaaksi aloittaa iltani kahvion puolella. Jumittaessani narikassa Kukka-Maaria tuli tervehtimään minua ja tutustutti minut uuteen bongiin, nimittäin Tomcatiin! :) Oli tosi hauska vihdoinkin nähdä kuka nimimerkin taakse oikein kätkeytyy! :) Kukkiksen ja Tomcatin kanssa roikuin sitten vähän aikaa vessoilla, ja he saivat houkuteltua minut jopa riviinkin. Rivissä olikin liuta tanssituttuja daameja, joista jokaista oli ilo nähdä! :) Bongasin tällä kertaa virallisesti myös Tanjan, moikka vaan :)
Ajattelin jo juurtuvani penkkiin kuin peruna multaan, kun paikalla näytti olevan vain pelkästään huippuja miehiä ja vielä huipumpia naisia. Kuitenkin onnetar hymyili minulle ja Salsapoju kaiveli minut ulos naistenrivin syövereistä aivan ihanan kauniille hitaille! :) KIITOS, oli aivan mahtavaa! Kuten aina :) Leevikin minut sieltä naismassoista uskalsi poimia humpalle, ja haussskaa oli ;) Muuta en ehtinytkään tanssia, kun huomasin Aidon ja Savonpoean kuikuilevan kaukana penkkiriveillä, ja juoksin kuin ammuttuna heidän luokseen. Jättimäiset ja sydämelliset halit vaihdoinkin sitten rakkaiden ystävieni kanssa, ja ilo oli suuri jälleennäkemisessä :) Savonpoean kanssa pääsinkin illan aikana muutaman parin, lälläspää :) Kiitti kauhiasti ihunalle Savonpoealle, sinun kanssasi on AINA ilo tanssia! Superhyperkiitos myös Aidolle, joka rohkaisi minua menemään kanssaan polkkaa *iik* :) Huhut pitivät kerrankin paikkaansa, ja Aito todellakin oli erinomainen viemään polkassa :) Kiitos siskoseni! :)
Kellon lyödessä varttia yli yhdeksän pinssiläiset kokoontuivat alas pubiin, jonne minulla ei ollut yhtään vaikeuksia päästä :) Osallistujia oli paljon, todella paljon, ja Päivillä oli kyllä todellinen taakka pitää meidät hiljaisina *hihii* :) Saatiin esittelyt suoritettua pariarvonnan kautta, ja meillepäs kävikin Aidon kanssa niin hyvin että saatiin molemmat Insinööri kavaljeeriksemme! :) Insinööri olikin oikein herrasmies, ja lunasti tanssivelvollisuutensa meidän suhteen :) Kiitos kovasti! Tapaamisessa lahjoitettiin myös kultainen pinssi, ja toivon sydämestäni oikein paljon onnea uudelle kultaiselle pinssittärelle! Kultainen pinssi meni juuri oikeaan osoitteeseen :) Minun täytyy kyllä nyt tunnustaa, että ainakin kolmasosa nikeistä meni aivan ohitse minulta esittelyjen aikana. Se on kovasti harmi se, koska olen luonteeltani niin utelias ja olisin halunnut tutustua paikalla oleviin immeisiin. Mutta niin se yleensä menee; ellei omista superkuuloa ja valokuvamuistia ja superhypernimimuistia, voi olla varma että suuri osa uusista nimimerkeistä menee ohitse. Tapaamisen ohessa annettiin myös lipuke kahvia ja pullaa varten, ja me Aidon ja Savonpoean kanssa juostiinkin kahvioon heti aluksi. Savonpoeka katsoi minua hieman kieroon laittaessani kahviin paljon kermaa ja kuusi sokeripalaa :) Kahvihetken jälkeen en nähnytkään adoptiovanhemmistani/sisaruksistani enää paljon mitään muuta kuin vilahduksia, sen verran hektiseksi meni loppuilta väkimäärän kasvaessa.
Tanssipuolella meni juuri niin kuin olin arvellutkin: paljoa ei haettu. Mutta olin henkisesti niin hyvin valmistautunut siihen, ettei se haitannut oikeastaan yhtään. Humbuugien kanssa tuli hulluteltua fuskut, kiitoooooos! :) Minua haki illan aikana pari muutakin kavaljeeria, kaikki erinomaisia tanssimaan. Pääsin sydäntäsärkevät tangot, melkeinpä olisivat olleet täydelliset, ellei toppini kaula-aukko olisi luisunut välillä vähän aivan liian alas. Pyysinkin kavaljeeriani solmimaan toppini hieman tiukemmalle niskasta, ja seuraavat tangot menivätkin paljon rennommin minulta :) Sama herra haki minua sitten myös vähän nopeimmillekin, ja teki minulle semmoisen kauhukuvion, jossa mun takamus kävi lattiassa. Toivon vain todella, ettei hameeni alle näkynyt *apua*. Pääsin myös erään palstaherran kanssa aivan naminamit fiilistelyt ihanaan musiikkin, olen aivan varma että unohdin hengittää koko kahden kappaleen ajan :) Illan parhaat olivat kyllä ehdottomasti Piikkisen kanssa mennyt boogie woogiet! Vai mitkä nyt olivatkaan... Olet Piikkinen kyllä aivan uskomaton viemään! Kiitos! :) Kyllä naisten pitäisi vain enemmän opetella sitä vientitaitoa, niin pääsisi naiset vähän useammin tanssimaan... *hih* :)
Kun illan yksitoikkoisuus kävi hieman liian suureksi, päätin ottaa ja häippästä jäätelöpakastimelle. Otinkin mukaani puffet-keksijäätelön ja menin mutustelemaan sitä ulos hyttysten luokse. Ei kovin kauan jäätelöannokseni jälkeen poimin Mansikkasuun mukaani ja menimme yhdessä kahvioon ostamaan limpparia ja mustikkapiirakkaa. Seuraamme liittyi myös Dieda sekä Karoliina, ja siinä sitten söimme mustikkapiirakat poskeen ja höpötimme kaikkea päätöntä :) Oli mahtava tavata kaikkia! :)
KinoJake oli kyllä erinomainen bändi. Viulu oli aivan upea lisä musiikkin!Soittivat kaikkea mahdollista laidasta laitaan, jopa hamboakin. Minä näinkin ensi kerran kuinka sitä tanssia tanssitaan, ja olin aivan haltioissani. Kiitos OmiA ja Hannele hamboshow'sta! :)
Illan lähetessä loppuaan keräsimme Aidon ja Savolaisen kanssa kimpsut ja kampsut, kömmimme autoon ja ajelimme majoitus- ja jatkopaikalle. Siellä olikin ihan mukavasti jo väkeä, en vain tunnistanut puoliakaan koska hämärä oli laskeutunut jo aika paksusti pihapiiriin. Ensimmäisenä mielessä oli sauna, ja suuntasinkin heti savusaunaan. Sauna oli kellarimallia, ja niin klaustrofobinen etten voinut olla siellä kovin kauaa yksin. Savolaisen jätettyä minut yksin lauteille, tiesin joko saavani klaustrofobiakohtauksen tai häkämyrkytyksen, joten päätin siirtyä sisäsaunaan. Juuri sopivasti olikin naisten vuoro, ja pääsin kuumille lauteille yksin nauttimaan sähköisistä löylyistä. Saunan jälkeen kävin suihkussa, ja juoksin kuin arojänis aittaan pukeutumaan, että mahdollisimman vähät ihmiset näkisivät Delin pelkissä uikkareissa. Vaihdoinkin lämmintä päälle, ja liityin eväineni (sipsiä, karkkia ja limsaa) muiden seuraan nuotiolle. Olin varmasti aika mahtava näky yöhousuissani, kahdessa villatakissani, sinisissä pörrösukissani ja tanssitoissuissani huopaan kääriytyneenä. Mutustin eväitäni kaikessa rauhassa kuunnellen muiden juttuja, ja vaikka haleja sateli joka suunnalta, yritin estää uusia ja vanhoja ystäviäni katsomasta minua meikittömiin silmiini. Silmätulehduksen riski oli heillä aivan liian suuri. Nuotiolla oli ihan mukavaa, vaikkakin tosi viileää. Kiitos paljon Jerryjeelle kitaransoitosta, toi todella ihanasti tunnelmaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta :) Ihmiset innostuivat välillä jopa laulamaankin, erityisesti Nadi... ;)
Illan kylmetessä sietämättömäksi siirryimme loppuporukka sisätiloihin. Siellä Päivi laittoi musiikit soimaan, ja porukka alkoi tanssia. Parkettina oli kulunut, vanha, kohmurainen, epätasainen ja täynnä reikiä oleva puulattia, mutta se ei haitannut menoa sitten pätkääkään. Tutustuin herra Burlakkaan saadessani tanssia hänen kanssaan *nam* :) Kiitos kovasti! Tuli tanssittua myös Leevinkin kanssa jälleen, thänkjuu! :) Kiitos myös Päiville hemaisevista tangoista, vaikka olinkin aika puupökkylä ja varmasti tosi hankala vietävä... :) Olit vain niin pikkuriikkinen, että meinasin viedä sinut aina mukanani *hehee* :) Iso kiitos myös Piikkiselle buggista ja chachaista, minulla oli niin hauskaa että olisin voinut kuolla! :) :) :) Tanssimme tuvassa ainakin kello viiteen asti, ehkä enemmänkin, en muista kunnolla. Porukka vähentyi vähenemistään, mutta pidot senkun parani :) Ellen tanssinut, olin joko Pilkkeen tai Aidon sylissä kiehnaamassa. Pääsin muuten taas sandwichinakin tanssimaan SP:n ja Aidon kanssa, ja oli hiukka mahtavaa! :)
Mutta sanonpa vain, etten koskaan ikimaailmassa olisi voinut kuvitellakaan oleskelevani tanssiystävieni kanssa täysin ilman meikkiä, yövaatteilla ja tukka sekaisin kuin töyhtöhyypällä. Onneksi ette näyttäneet pelästystänne ;)
Ihmiset häipyivät lopulta nukkumaan, ja minä havahduin kamalaan tosiasiaan: minua ei väsyttänyt tippaakaan. Leevi tunsi varmaankin samoin, sillä sain hänet lupautumaan kanssani kello viiden aamulenkille. Me kävelimmekin sitten pitkin hiekkatietä auringon noustessa ja lintujen sirkuttaessa, rupatellen niitä näitä. Oli tosi hauska kokemus, en ennen ole ollutkaan kello viiden aamukävelyllä :) Saapuessamme takaisin maatilalle tavoitimme Päivin ja Burlakan pihalta juttelemasta, ja liityimme seuraan. Istahdimmekin kaikki neljä rappusille, annoimme auringon paistaa ja lämmittää meitä ja juttelimme kaikesta maan päällä. Burlakalla oli vielä shampanjapullonloppukin tyhjentämättä, joten siinä rupatellessamme se tyhjentyi aikas nopsaan (vaikka minä tyydyin pelkästään ihailemaan kissanmuonalta tuoksuvaa litkua). Juttelimme ainakin seitsemään asti aamulla, eikä vieläkään tuntunut missään. Päivi häippäsi seurastamme nukkumatin maille, ja me loput kolme (Burlakka, Leevi ja minä) siirryimme keittiöön aikaiselle aamupalalle. Minä sain syödä Leevin kinkkupiirakan palasen, kiitos vaan :) Hyvää oli! Puoli kahdeksan maissa Leevikin jätti leikin kesken, ja jäimme Burlakan kanssa kahden keittiöön. Olimme molemmat kyllä niin sekaisin, että puhuimme aivan päättömiä juttuja ja nauroimme jatkuvasti. Valitinkin Burlakalle ettei hän muista puoliakaan puheistaan enää myöhemmin aamulla, mutta niin kävi myös minullekin *heh* :) Muistan vain sen, että Burlakka pelkäsi lehmiä ja etsi niitä ruokakomerosta, ja että hän valitti minulle kun raanasta tuleva vesi räjähteli. Hauskaa meillä ainakin oli, sitä ei voi kieltää.
Kellon näyttäessä kahdeksaa, me jotka emme olleet ummistaneet silmiämme koko yönä, aloimme pikkuhiljaa väsyä. En kuitenkaan halunnut mennä enää nukkumaan, joten soitin isän hakemaan minut kotiin. Isä lupasi saapua tunnin sisällä, ja pakotin Burlakan pitämään minulle seuraa vielä vähän aikaa. Herrasmiehenä hän suostui, vaikka olikin jo tosi kärsineen näköinen. Hänen onnekseen Pilke pölähti paikalle ja ajoi minut aittaani, samoin kuten Burlakan omaansa. Pilke oli aivan kauhuissaan kun kerroin hänelle että isäni tulee hakemaan minut pian :) Hän auttoi minua pakkaamaan laukkuni ja purkamaan käyttämättömän sänkyni (en käynyt kertaakaan aitassa yön aikana). Lopuksi vielä kierähdimme nukkuvien Aidon ja Savonpoean sänkyyn, ja makoilimme siellä kaikki yhdessä mytyssä. Melkein nukahdin Pilken syykkyyn, mutta vaativa puhelimen pirinä herätti minut koiran unesta ja sieltä kuuluva isän ääni käski minut tulemaan ulos. Ihana Pilke auttoi minua kantamaan laukkuni ulos, ja isäni saapuikin tuota pikaa. Loppuhalit ja sitten olin valmis lähtemään. Kunnon rättiväsymys iski autossa, ja nukuin pää melkein vaihdekepissä koko matkan.
Olen siis hyvin poikki nyt, mutta erittäin erittäin onnellinen :) Suurkiitos Päiville ja Nannaliinille jotka järjestivät tämän mahdollisuuden meille, te olette ihan ykkösiä :) Kiitos myös kaikille muillekin panoksensa antaneille! Kauniit kiitokset myös kaikille tanssitutuilleni aivan unohtumattomasta illasta! Oli tosi mukavaa nähdä tuttuja daameja sekä tansseissa että jatkoillakin, sekä tietenkin kaikki kavaljeerit olivat iha huippuihania kaikkialla ;) Kiitos paljon kaikille ja sylillinen haleja teille! Olette ihania! :)