Kuikka pe 8.6. ja Merisärkkä 9.6. [Tanssipaikat] (Leila Mäenpää 2007-06-10 21:16)
On tämä tanssitauti sitten kova sairaus, kun pitää työpäivän jälkeen lähteä ajamaan lähes 200km/sivu tansseihin. No näin sitä taas tauti oirehtii.... Perjantai-ilta ja minulle uusi tuttavuus soittamassa sekä kaiken lisäksi eräänlaiset "treffit" sovittuna, siispä matkaan. Saavuin Kuikkaan ensimmäisten valssien soidessa ja varovasti kuikuilin lavalle oviaukosta. Muutama pari lattialla eikä yhtään naista vielä naistenpuolella, siispä jäin eteiseen odottamaan edes muutamaa naista kaveriksi. Diedahan siihen sitten saapuikin ja yhdessä turistessamme sitten alkoikin väkeä lisääntyä paikalle. Eräs miestä väkevämpää nauttinut siinä minua/meitä naisia kiusasi aikansa, mutta hänet poistettiin aika pian paikalta henkilökunnan toimesta. Hieno homma, että valvonta pelaa. Ilta ei ehkä ollut kaikkein onnistuneempia kohdallani, tosin tanssia sai ihan mukavasti ja näki palstalaisia sekä etelästä, idästä että pohjoisesta, mutta fiilis oli vähän kateissa. No, ne "treffithän" ne oli se fiiliksen viejä. Väärä, mikä väärä..... Haku jatkuu....
Johan Tokes käski muuten ns.oikaista sen minun kirjoittamani "tanssitaivaaseen viennin" silloin Syvälahden tapaamisessa. En vaan tiedä mitä tarkoitti, mutta onko miehelle vinoiltu asiasta vai mistä moinen oikaisuvaatimus. Selvyydeksi siis vielä, että vain tanssimisesta on ollut kyse, ei muusta. No niin, tehty on, JT.
Sitten päästiin lauantaihin ja matkaan Merisärkälle tanssieväs Sarun kanssa haistelemaan meren tuoksua. Paikalla jo hyvissä ajoin ja odottelimme ovien aukaisua. Ensimmäisinä sisään, kun lopulta ovet aukaistiin. Siis todistettavasti joskus olen ekkuna ollut.... Pohjoisesta oli saapunut linja-autollinen tanssinharrastajia, joten ajattelimme, että meillekin siitä porukasta joku riittäisi tanssittamaan. Oltiin aika lailla väärässä, sillä kovasti he viihtyivät omiensa parissa. Naistentunnilla edes muutaman sain narrattua tanssilattialle ja vastahaut sitten näiden palkaksi, kiitos teille uskallikot vielä kerran. Siis omien eväiden käyttö oli aika lailla selviö sitten meillekin tässä tilanteessa. Sarun kanssa paineltiin vuoron perään vieden niin fuskut, bugit, masurkat, polkat kuin valssitkin. (Taisi se Saru käydä kyllä vieraissakin silmän välttäessä.) Ja olihan siellä minulla toinenkin eväs, terveisiä vaan sinulle ja tuhannet kiitokset kaikesta jälleen. Siis tanssittiin kyllä, siitä ei puhettakaan, mutta ehkä se miesten kanssa tanssiminen kuitenkin on jotenkin olevinaan asiaan kuuluvampaa. Breikille kiitos kumppaneineen tansseista ja seurasta tauolla, olette Rantaruotsalaisen kanssa aina niin mukava pari tavata lavoilla. Taas odottelemaan sitten viikonloppua ja Rönnin perjantaita, jolloin odotan paljon tuttuja ja tuntemattomia tanssinharrastajia kokoontumaan yhteisen asian ympärille. Siis tanssimaan....