Peruna ja tango [Tanssijat] (Tomy 2007-05-25 17:43)
Arvoisa Voima-lehden päätoimittaja
Lehtenne numerossa 5/2007 verrattiin suomalaista lavatangoa perunaan. En puutu perunaan, koska en sitä juurikaan syö, mutta tangosta tahtoisin huomauttaa seuraavaa:
Kirjoititte: "(peruna/tango) on vaatimaton, ei pyydä paljon, mutta antaa kaikkensa."
Olen ollut lukemattomilla tanssitunneilla opettelemassa suomalaista lavatangoa. Olen käynyt läpi kaksi jalkaleikkausta, ajanut ajokortin ja ostanut auton päästäkseni tanssimaan lavatangoa. Olen ajanut tuhansia kilometrejä, jotta saisin jokalauantaisen tangoannokseni. Ei pyydä paljon? Sallikaa minun nauraa! Antaa kaikkensa? Yhä edelleen tangon syvin olemus on minulle saavuttamattomissa.
Se ei viettele, viekastele, hehku turmiollista huumaa
On viekasteltu ja vietelty. Yleisellä foorumilla en kerro, onko onnistuttu. Turmiolta olen toistaiseksi säästynyt, jos ei turmiolliseksi huumaksi lasketa sitä, että tangoa on saatava aina vain lisää.
se vain tulee
Parhaassa tapauksessa se tulee. Joskus ei haeta, ja silloin sitä ei tule.
haiskahtaa hieman hielle
Näin on, jos käy tuuri. Jos tangolla ei tule hiki, jotain oleellista jää kokematta.
keskittyy askeliin eikä katso silmiin
Miksi katsoisi? Kiinnihän ne ovat.
ehkä pikkuisen kompuroi
Oletteko te vakoillut minua?
vie samaan paikkaan takaisin
Toivottavasti. Tai ehkä vähän parempaan? Paikka rivissä on tärkeämpi asia kuin te, arvoisa päätoimittaja, uskoisittekaan.
Peruna (= tango) ei vatkaa
Kyllä vatkaamista, jota myös pumppaamiseksi nimitetään, on todistettavasti tapahtunut.
eikä pane päätä pyörälle
Tätäkin on tapahtunut. Viimeksi kun JTH:n kanssa... tai no, tarkemmin ajateltuna, antaa olla.
totinen
Minusta alkaa yhä enemmän tuntua, että te olette käynyt vakoilemassa minua.
takuuvarmaa tavaraa
Jaa-a. Lähes seitsemän vuoden kokemuksellakaan en menisi antamaan takuita. Joskus orkesterikorokkeelta on väitetty, että sitä saa mitä tilaa, mutta joskus olen saanut vaikka en ole tilannutkaan, ja joskus taas on jäänyt niin sanotusti paketti tulliin.
se on sitä mitä se on
Tämä on ainoa asia, josta olen kanssanne täysin samaa mieltä.
Kunnioittavasti
Elisa