[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Se perimmäinen kysymys... [Tanssijat] (Pia M 2007-03-31 21:23)

Se perimmäinen kysymys...

Pia M
2007-03-31 21:23

...jokin aika sitten olin vielä sitä mieltä, että arvioin mieleisen tanssin ja tanssittajan sen mukaan, mitä annettavaa hänellä on minulle. Kuten valtaosa täällä kirjoittavistakin tekee.

Kompasteltuani läpi ihan muiden elämänalueiden raskaita kasvupolkuja, sekä myös siksi että tanssi ei nykyään enää ole harrastus vaan työ, olen havainnut että eniten nautin tanssista silloin kun minulla on paljon annettavaa tanssittajalleni.

En enää halua lähteä tanssimaan ensisijaisesti saadakseni itse jotakin. Haluan tuottaa iloa, jolloin minulle mieluisin tanssipartneri on sellainen joka tulee iloiseksi tanssiessaan kanssani, kokee että tanssimme sujuu. Minä saan ilon tanssista, kun pystyn ilahduttamaan sillä partneriani.

Automaattisesti karsiutuvat liian vaativat, liian kriittiset, liian "osaavat" pois. Puhdas tanssin ilo tulee yhdessä tekemisestä, ehkä jopa yhdessä osaamisesta, mutta ensisijaisesti aidosta kahden ihmisen kohtaamisesta.

Yllättävää kyllä, hyvinkin aloitteleva tanssija voi tarjota ilahduttavan kohtaamisen noin ihmisenä.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]