Tanssiin liittyvät tunteet [Tanssijat] (Topas 2007-01-26 12:18)
Delight "...yhtälailla oma kulta voi rakastua johonkin tuttuun vaikka joogatunneilla..?
Tästä aiheesta ollaan väännetty peistä ennenkin - taitaa siis kiehtoa meitä kaikkia :-).
Väitän edelleen, että paritanssiminen on aivan eri luokkaa oleva pariutumisen katalysaattori kuin muut harrastukset. Vaikka nainen tiukoissa hiihtotrikoissa vihreää hatrsport-sylkeä suupielestä roikkuen näyttääkin äärettömän seksikkäältä, en ainakaan itse ole yhtään neitiä tahi rouvaa onnistunut Finlandia-hiihdon pituisella pätkälläkään kampittamaan (tai konkreettisesti kampittamaan olen kyllä onnistunut). Pilates-tuntien elastisuutta tihkuvat rönisch-neidit ovat myös käsittämättömän kiinnostavia, mutta kiinnostavuus ja kommunikaatio on jäänyt valitettavan yksipuoleiseksi. Ja aivan samanlaisen kohtalon eteen sitä on joutunut kaikissa muissakin harrastuksissa shakki-kerhosta kiipeilyyn ja kehitysmaatoiminnasta sökökerhoon.
Mutta paritanssi - olen sanaton. Tähän tarvittaisiin nyt aivan eri luokan sanankäyttäjää. Et Elisa viitsisi runoilla tähän jotain kutkuttavaan lupaavaa ja sykettä nostavaa? Tai Vinkelis? Minä lupaan pysyä vain käytännön toiminnassa.
PS. Juttua voi lukea (itse)ironian ja parodian lasien läpi - se laskee verenpainetta PSS. Jutussa ei sitten väitetty, että kaikki paritanssijat tai edes suurin osa tanssijoista tai useimmissa tilaisuuksissa altistuisivat moiselle moraalisesti arveluttavalle tielle. Olemmehan me (melkein) kaikki "vain tanssimassa". PSSS. Vaikka lainasin Delightia, ei kirjoitus ollut erityisesti hänelle suunnattu.