Riittämättömyydestä ? Vetoomus !!!! [Tanssijat] (Vinkelis 2006-08-22 0:07)
Sellaisia asioita olen minäkin kuullut että lavoilla voi kokea riittämättömyyttä tanssitasostaan ja / taidoistaan. Tanssielämä on ikäänkuin muodostunut rittämättömyyden pelikentäksi. Tarkoittaa eräänlaista painetta koko ajan vain oppia lisää ja lisää, eikä tanssitettavat saa tanssityydystä. Jos kuitenkin saavat, kuulen usein myös itse, että "en osaa tarpeeksi" ja ehkä vielä opin.... vaikka hän osaisikin tosi hyvin.
Itse olen kokenut enemmän kuin tarpeeksi myös sitä, miten neito on osoittanut välinpitämättömyyttä (tunnejuttu, kemiajuttu) eikä auta vaikka päällään seisoisi tai käsillään kävellen vaikkapa Bugittelisi. Eli minusta on tuntunut riittämättömyyttä omalta osaltani. Olenko ollut väärässä? Vai olenko pelleillyt liikaa?
Ehdottomasti olen kokenut täydellistäkin täydellisempää harmoniaa lukuisia kertoja ja sitäpä olen hehkutellutkin jutuissani.
Minä toivoisin, että ihmiset olisivat oikeasti pitämässä hauskaa ja hyväksyisivät sen oman tasonsa, tanssisivat sillä tasolla ja oppisivat sitten lisää jos kerran haluaisivat, mutta eivät ottaisi niin turhia paineita siitä.
Ymmärrän kyllä ihan hyvin sen (edelleen ymmärrän) että joku haluaa tanssia vain hyvien kanssa jotta nauttisi mahd, paljon. Usein ne tosi hyvät eivät puolestaan saa riittävästi tyydystä ja he haluavat vain parempi ja parempia. Itse jos tanssin ja haluan tanssia parhaimmista parhaimman kanssa niin sehän on hauskaa, todella hauskaa ja ainakin yli puolet heistä eivät ole piitanneet yhtään vaikka oma tasoni onkin ollut riittämätön.
Miksi siis haen todella hyvää jos minulle ei ole väliä haettavan tanssitasosta? Syvässä merkityksessä sillä ei ole väliä--> iltani ei mene pilalle, vaikka tanssitasonsa olisi vaatimaton. Hyvää hakiessani haluan nauttia vieläkin enemmän. Tämän lisäksi ihmiset ovat erilaisia ja haen enemmän siis neidon vuoksi en tanssitason.
Puhutaan nyt tässä kuitenkin sillä tasolla jossa kaikki osaavat tanssia edes jotenkin ,eli pärjäävät ja yrittävät, niin eikö se mielestänne riitä.
Kuka ottaa jonkinasteísia paineita tanssitaidoistaan?
Ollaanko tällä jatkuvalla kurssittautumisella menossa siihen että nälkä kasvaa syödessä ja tanssin vaatimustaso niin korkealle että koetaan jonkinasteista riittämättömyyttä. Ei taida koskea kilpaharrastajia, koska se pelikenttä on toinen juttu, vaikka näkökantansa soisinkin tässä keskusteltavan? keskitytään kuitenkin lava /vapaa-aikapuoleen.
Toivoisin ERITTÄIN paljon että myös ne jotka vain yleensä lukevat täällä, sanoisivat muutaman sanasensa, sillä palstalaisia on erittäin paljon, siis erittäin paljon !
Vinkelis