106 [Pulina] (Murphy 2006-05-19 18:21)
Risto näkee huoltoaseman baariin menevän henkilön, joka saa hänet hetkeksi aivan toisiin aatoksiin. Risto oli aikoinaan Pavilla ja istui taaimmaisessa nurkassa ja havainnoi seuraavan tapahtuman:
Nuori mies istuu yksinään pöydässä ja katselee katon rajassa olevaa televisiota. Samaan pöytään pyrkii kaksi hieman vanhempaa mieshenkilöä ja syntyi keskustelu.
-onko tässä vapaata?
-juu on, istukaa siihen vaan.
Miehet alkavat keskustella keskenään arkipäivän asioista, työstä golffaamisesta ja tanssista. Toinen sanoo toiselle:
-olen ollut viimeaikoina tosi masentunut. Golffaamaan ei vielä pääse ja lääkäri kielsi tanssimisen toistaiseksi tällä kipeällä nilkalla.
-ai jaa, no se on tosi kurjaa. Minuakin masentaa niin vietävästi kun voisin kyllä tanssia mutta ei täällä ole sopivia haettavia. Liian vanhoja tai sellaisia tumpeloita jotka vaan sotkee askeleet. Pännii välillä niin vietävästi kun hieno tanssimusiikki soi ja jalat oikein vaatii lattialle mutta ei helmiä sioille.
-no, no onhan täällä ihan hyviä tanssijoita jos vertaa moneen maakuntien lavapaikkoihin. Mutta kuvittele itse että sulta olisi nilkka sökönä, niin eikös se pistäisi mieltä matalaksi?
Toinen mies ryystää välillä kahviaan ja kääntyy pöydässä ensin olleen puoleen:
-no mitäs sinä nuorimies, ilta vielä nuori ja haku päällä, kohta saa mimmit kyytiä?
-ei mitään hakuja päällänsä, TV:tä tässä vain katsotaan, järkkäri tekee minun ajopeliin vähän remonttia
Mies ei edes kuuntele toisen vastausta vaan jatkaa samantien hieman ivallisestikin
-ei nuoren miehen sovi paikallaan olla, vipinää vain kinttuihin ja lyyliä pyöritykseen
Nuori mies hieman hämmentyy ja sanoo:
-aikoinaan on pyöritelty paljonkin, nyt vain kelataan. Nostivat minut tähän istumaan huollon ajaksi.
Samalla hän osoittaa sivummalla olevaa pyörätuolia johon järjestysmies painaa kiinni aiemmin irroittamaansa pyörää. Järjestysmies tuokin jo pyörätuolin pöydän viereen ja hienolla heilautuksella mies vaihtaa istuintaan.
"nyt pitänee välillä käydä katetroimassa", sanoo mies ja rullaa sulavasti kohti miestenhuonetta.