Ensikertalaiset - miten heitä palstalla kohtelemme? [Tanssilajit] (4711 2006-04-18 10:04)
Eilisiltana Mleenan kanssa juteltuani päätin kirjoittaa otsikon aiheesta.
Olen pääsiäisen aikaan tavannut kolme miestä, jotka olivat joko täysin tai lähes ensi kertaa lavalla - ehkä jonkin verran aiemmin tanssittuaan mutta nyt selvästi taas aloitushaluisina.
He toivat mieleeni itseni muutaman vuoden takaa. Mahdoin olla raskas vietävä, epävarma tavallinen tallaaja, joka osasi foksin lisäksi valssin ja jenkan. Pahoitin mieleni aina, kun joku jotenkin vihjasi siihen, että ei se oikein sujunut... Jätin ehkä seuraavat tanssikerrat väliin. Ilman Mleenan perässävetoa en ehkä tanssisi nyt niinkuin tanssin.
Olen päättänyt, etten koskaan kirjoita aloittelijoiden tanssitaidoista - ainoastaan sosiaalisista kohtaamisista. Erilaisuus on yleensä virkistävää, ja tanssitaito kasvaa vain tanssien.
Päätin oikein perustaa tämän lista, jolle ilmoittautukoot kaikki ne nicit, joita aloittelijat voivat pelotta hakea!
Ilmoittaudun tälle listalle.
Olen mies joka ei osaa koskaan sanoa ei! En missään muodossa pyri tuomaan esiin mielipiteitäni kenenkään tanssitaidoista, ainakaan kielteisesä mielessä. Sitävastoin kannustaa yritän aina.
Pakkeja ei ole tarvinnut antaa koskaan, jos vain omat taidot lattialle ovat riittäneet. Kerran kuitenkin olen niin tehnyt. Pätevänä syynä oli että minua tuli tanssiin hakemaan toinen mies!! Muutoin olen kyllä onnistuneesti pystynyt tarvittaessa tahdikkaasti pakoilemaan takavasemmalle.
Omaa hakemistani rajoittaa jonkin verran seikka, että olen tansseissa lähes aina liikkeellä armaan siippani kanssa.