Millaista tansseissa oli ennen? [Tanssijat] (Elisa 2006-02-07 7:49)
Listaan lisättävää, nuoruuteni tanssipaikkoja, kertokaa tietäjät niiden toiminnasta enemmän:
Miehikkälän (maamies?)seuratalo Suur-Miehikkälässä. Olen tanssinut siellä vuonna 1963 tai 1964 mielestäni Satumaa-tangoakin Reijo Taipaleen laulun tahtiin.
Jaalan nuorisoseurantalo, erittäin suosittu lauantaitanssipaikka 1960-1970-luvuilla. Linja-autokuljetuksia kauempaakin.
Savitaipaleen Heituinlahti, jossa kävin kerran 1963 tai 1964.
Koivusaaren lava Sippolan Myllykoskella, jossa kävin juhannuksena 1963; muistan sen leveähelmaisen isopunakukkaisen mekonkin... Uusi komea lava, joka paloi melko pian.
Kannuskosken lava Luumäellä. Siellä oli juhannustanssit vielä viime kesänäkin. Äitini kotikylän lava, jossa isänikin kävi soittamassa 1930-luvun lopulla. Olen tanssinut siellä kahdetkin häät 1960-luvulla, jolloin ei enää säännöllisä tansseja järjestetty.
Iitin Saukonkalliolla olen ollut Danny Showssa 1967. Lava on edelleen käyttökuntoinen, mutta säännöllisiä tansseja siellä ei ole järjestetty ainakaan 1990-luvulla.
Kuivalan lava Valkealassa, taisin käydä 1960-luvulla sielläkin kerran.
Purhon lava Vehkalahden, Sippolan, Luumäen ja Miehikkälän rajamailla oli harmaa pieni "latotason" lava, jossa pidettiin tansseja keskiviikko- tai torstai-iltaisin 1960-luvulla. Täynnä se oli niinä muutamana kertana, kun siellä kävin.
Haminan RUK:n maneesissa oli säännölliset, yleiset lauantaitanssit 1960-luvulla. Tavallisin tanssipaikkani talvella 1963-64.
Kotiseuduilta pois muuttaneena en tiedä tarkempia lopetusaikoja.