[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Millaista tansseissa oli ennen? [Tanssijat] (Elisa 2006-02-07 7:49)

Entiset tanssipaikat Kaakon kulmilla

4711
2006-02-14 22:07

Listaan lisättävää, nuoruuteni tanssipaikkoja, kertokaa tietäjät niiden toiminnasta enemmän:

Miehikkälän (maamies?)seuratalo Suur-Miehikkälässä. Olen tanssinut siellä vuonna 1963 tai 1964 mielestäni Satumaa-tangoakin Reijo Taipaleen laulun tahtiin.

Jaalan nuorisoseurantalo, erittäin suosittu lauantaitanssipaikka 1960-1970-luvuilla. Linja-autokuljetuksia kauempaakin.

Savitaipaleen Heituinlahti, jossa kävin kerran 1963 tai 1964.

Koivusaaren lava Sippolan Myllykoskella, jossa kävin juhannuksena 1963; muistan sen leveähelmaisen isopunakukkaisen mekonkin... Uusi komea lava, joka paloi melko pian.

Kannuskosken lava Luumäellä. Siellä oli juhannustanssit vielä viime kesänäkin. Äitini kotikylän lava, jossa isänikin kävi soittamassa 1930-luvun lopulla. Olen tanssinut siellä kahdetkin häät 1960-luvulla, jolloin ei enää säännöllisä tansseja järjestetty.

Iitin Saukonkalliolla olen ollut Danny Showssa 1967. Lava on edelleen käyttökuntoinen, mutta säännöllisiä tansseja siellä ei ole järjestetty ainakaan 1990-luvulla.

Kuivalan lava Valkealassa, taisin käydä 1960-luvulla sielläkin kerran.

Purhon lava Vehkalahden, Sippolan, Luumäen ja Miehikkälän rajamailla oli harmaa pieni "latotason" lava, jossa pidettiin tansseja keskiviikko- tai torstai-iltaisin 1960-luvulla. Täynnä se oli niinä muutamana kertana, kun siellä kävin.

Haminan RUK:n maneesissa oli säännölliset, yleiset lauantaitanssit 1960-luvulla. Tavallisin tanssipaikkani talvella 1963-64.

Kotiseuduilta pois muuttaneena en tiedä tarkempia lopetusaikoja.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]