Kesän viimeiset tanssit Valaksella [Tanssipaikat] (Drago 2005-09-25 13:34)
Siinä olivat kesän viimeiset tanssit Valasrannalla, nyt sitten vain odottelemaan seuraavaa kesää ja talven ajaksi tanssahtelen varmaan suurimmaksi osaksi Aurassa.
Noin keskiarvoisesti ilta oli hyvä. Paikalle saavuin tavallista myöhempään (n. varttia vaille kymmenen), sillä matkaseurani tuli myöhässä. Ehdin jo moneen kertaan matkalla tuskitella, että hyvää tanssiaikaa menee hukkaan ja pääseekö sitä edes lattialle sitten enää.. Vaan pääsinhän minä. Valitettavasti alkuilta vain meni ruuhkassa tönittävänä ja fiilis tuntui vielä naisten haunkin aikana olevan hieman hukassa. Kummallista miten paljon ruuhka vaikuttaa mielialaan. Pahemmassakin tungoksessa tosin olen tanssinut, mutta nyt tuntui, että tuokin oli liikaa. Parhaat parit siis tanssahtelinkin aivan loppuillan tuntumassa ja siinä vaiheessa vasta se fiilis nousi kattoon.
Maininnan arvoiseksi tämän illan tekee hassu sattumus. Minut jätettiin keskelle lattiaa ensimmäistä kertaa tanssiurani aikana! En tiedä mistä siinä oikein oli kyse, sillä kavaljeeri oli nuori herra joka haki minut nirppiksestä, orrelta istumasta. Herra osasi kyllä perusaskeleet, vaikkei mikään parkettien partaveitsi ollutkaan.. luulisin, että hän on melkolailla tanssiuransa alkutaipaleella. Tanssittiin siinä sitten yksi kappale ja tuli tauko.. kiitin herraa, hän kiitti takaisin ja sen jälkeen häippäisi lattialta?? Ei edes saattanut takaisin riviin. Minä tuijotin silmät ymmyrkäisenä perään ja ihmettelin että minnekä hemmettiin tuo nyt luulee menevänsä?? En tiedä mikä siinä sitten oli.. luuliko herra, että kiitokseni tarkoitti samalla "Kiitti mulle riitti" (mitä en todellakaan tarkoittanut), vai eikö hän tiennyt, että tapana on tanssia aina kaksi kappaletta? Nyt ajattelen, etä mahtoikohan poika luulla saaneensa pakit.. se kun ei ollut minun tarkoitukseni lainkaan... Ikävää jos hän luuli näin.
Jokatapauksessa ilta oli positiivinen kokemus ja monta hauskaa paria sain tanssia mm. jiveä, fuskua, masurkkaa jne. Muutama uusi hakijakin mahtui joukkoon jälleen kerran. Kiitos herroille näistä tansseista ja kiitos koko kesästä.. kaikkia kun en välttämättä tule Aurassa näkemään talven aikana.. Siis näkemiin ensi kesään!