[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Uskaltautuako lavalle?? [Tanssijat] (Tanssijatyttö 2005-05-05 20:24)

Artikkelien vaikutus tanssikulttuuria koskeviin mielikuviin

Matti
2005-05-08 16:19

Tiedän, että sinulla Matti on paljon tekemistä, mutta ehtisitkö silti jossakin vaiheessa listata kirjoitustyylejä tai -aiheita, jotka koetaan niin, että kynnys lähteä lavoille nousee. Se ilmiö, että palstan juttujen jälkeen hirvittää lähteä tanssimaan, on kyllä tuttu itsellenikin. Ihan omakohtaisesta kokemuksesta.

Kommenteissa ei ole viitattu yksittäisiin artikkeleihin tai edes artikkelityyppeihin, vaan lukijat ovat pikemminkin antaneet ymmärtää, että kysymys on kokonaiskuvasta. Laitan tähän muutamia esimerkkejä palstan kautta tulleista kommenteista. Palstan ulkopuolelta tulleet ovat samantyyppisiä. Ehkä viestien kirjoittajat voivat itse eritellä vaikutelmiaan.

Marikki: Palstaa lukemalla saa kivasti tietoa eri paikoista ja myös etikettisäännöistä tanssipaikoilla, mulla on vaan sama tunne kuin muutamilla muillakin uusilla tuntuu olevan, että tieto lisää tuskaa ja kynnys lähteä haettavaksi kasvaa korkeaksi. Ja se kynnys että uskaltaisi itse hakea on vielä korkeampi. Saattaa vielä osaamattomuudellaan pilata jonkun osaavan illasta pari tanssia.

H-loore: Tosiaan minäkin luulin ennen, että nämä sivustot ovat tarkoitettu vain ja ainoastaan "pro-tanssijoille".

Marcos: Kyllä varmaan molemmanlaista palautetta on tullut tanssinetin suhteen. Vaikutuksen voi nähdä aloittamiskynnystä vahvasti korottavana taikka sitten kynnystä alentavana (saa tietoa ja kuulee muiden kokemuksia).

Luludia: Näiden sivujen myötä tuntuu todella että tanssipaikoissa ei enään suvaita "normaalia" tanssimista, jos et osaa kuvioita olet siellä tiellä, olet sosiaalifoksaaja tai hiihtäjä yms yms.

Andu Mc: Tämä tanssinetin keskustelupalsta saattaa olla hyvinkin vahingollinen aloittelevalle tanssijalle. Kokeneempi ehkä osaa nauraa näille jutuille.

Tanssijatyttö: Näitä juttuja seuratessa rupeaa lähes jännittämään koko ajatus ja miettii arvaako sitä lähteä lainkaan. Täytyy sanoa etten olisi arvannut että tämä homma on näin tarkkaa!!

Gilbert: Itse kävin tansseissa pari vuotta ennenkuin sain tietää palstasta. Se saattoi olla onni, koska jälkeenpäin ajatellen ilman käsitystä puheista ja ajatuksista menin muutaman tanssitunnin kokemuksella lavalle.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]